![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Låter intresant... för jag gillar köra gods transport mer änn passagerare
å vad tror ni om Lok 50 de snart med ska släppa ut? gripen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Lite uppdateringar som jag lyckats få reda på;
Det kommer medfölja ett antal Southern Pacific-målade lok, däribland C44-9W och GP9 (ser det ut som). Men största nyheten, enligt mig, är nog en tvättäkta "Tunnel Motor" (SD40T-2), en variant av SD40-2 anpassad för de många och långa tunnlarna. Ett exempel är att luftintaget till kylarna är placerade längre ner, istället för högst upp på loket, för att få bättre kylning. WIP-bilder finns på följande länk, observera att det är ett fotoalbum på Facebook och att man därför kan behöva ha ett Facebook-konto.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Jönköping
Inlägg: 76
|
![]()
har väldigt svårt för amerikanska lok, alla ser likadana ut, och samma cab. nån skiljer väl sig i cab, men utseendemässigt ser de samma ut för mig. bara ommålat för att tjäna en hacka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Det är stora skillnader mellan en EMD SD70Ace och en GE ES44AC, t.ex, både utseendemässigt, ljudmässigt och körmässigt. Hytterna är i grunden lika uppbyggda, men det är ändå stora skillnader. GE och EMD har t.ex. helt olika display-layouter. Det är ungefär som att säga att en T43 och T44 är samma lok, och hävda att man lika gärna kan måla om en T43 så ser den ut som en T44. Det tror jag inte någon här skulle acceptera.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Jönköping
Inlägg: 76
|
![]() Citat:
men klart... en svensk bana under ångloks tiden med svenska ånglok...vore nästan som rapport aktuellt för mig haha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tycker man inte om amerikanska tåg behöver man inte - men för oss som gör det är Donner Pass kanon. Den har bangårdar, linjekörning och branta backar att ta sig an - med tunga tåg. Förhoppningsvis får man lite bättre fysik också - de skulle åtminstone kolla på det när jag frågade om det.
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
mm som om man har tåg bromsarna ligganda ann för länge borde dom me tiden brinna up mer eller mindre... märkte det på hästsko banan
bara låsa bromsen på 25% så var det lungt..... sen å använda den dynamiska bromsen är dödligt i RW3.. För första gången jag tog mig runt banan i neråt sluttning la jag på 25% dynamsik broms för å spara tåg bromsarna BAM fail tåget påkört bakifrån tänkte vad fasen?.. nästa för sök nu tittar jag från sista vagnen lägger på 25% dynamsk broms allt funkar fint tills 100m senare Bam påkörd bakifrån å urspårad.. å vad jag såg är att dom sista vagnarna börjarde mer mindre studsa fram å tillbaka på ett oralistik sett mot varndra tills dom spårade ur.. Så dynamisk broms ajabaja :-) tåg broms funkis .... har sett mycket sådana här fel sen vi updaterade till RW3.. hoppas dom kan patcha up det fram på... |
![]() |
![]() |