![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Söker material för att konstruera en komplett LLXJ strömavtagare för att montera på loket.
Och för att ni ska veta hur det går med projektet: Ma loket har legat på is ett längre tag på grund av att jag har haft problem med att få UV mappningen att fungera som den ska på själva lokkorgen. Jag har samarbetat med Mawkish för att lösa detta problemet och har under dagen fått tillbaka själva lokkorgen och monterat tillbaka den på plats, och nu är hela loket UV mappat bortsett från strömavtagarena som ännu återstår att konstruera ordentligt, det tog lite drygt en dags arbete att utföra mappningen, så förutsatt att jag hittar lite material så ska det nog inte dröja länge till före det börjar exporteras till simulatorerna. //Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
Ser riktigt fett ut Marcus
![]() Du e väl aldrig sugen på att göra en T41 till MSTS haha ![]()
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Loket i dagsläget!
![]() Finns några småsaker kvar att göra, mestadels koncentrerat till interiören och maskinrummet, men jag har ordnat så att jag ska kunna få tillgång till detaljbilder för att använda till hjälp. Boggierna måste också mappas, och sen kan jag kanske experimentera med att få in loket i Trainz så att rembrant kan få tillgång till det för sina mästerverk ![]() Ser dock inte fram emot att animera strömavtagarna.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mycket mycket vackert Marcus!
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Riktigt fint. Känns som att fönstren fram sitter väldigt högt upp, men antar att man mest blir lurad för det verkar stämma när jag kastade ett öga på en referensbild.
Fortsätt så och du är välkommen att animera strömavtagare åt en annan också ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Sorry Marcus att jag snor din tråd lite...
Har en T41 på G till MSTS.. Jobbar på att få den klar innan jul. Men kan inget lova.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ Senast redigerad av micke321 den 2011-12-01 klockan 21:54. Anledning: Postat ursäkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nämen se där
![]()
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare v10
|
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2012-01-05 klockan 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Riktigt snyggt!
![]() |
#13 |
Tidigare v10
|
![]()
Länge sedan jag postade något i denna tråden.
Tyvärr så är läget som sådant att den externa hårddisk jag hade mina projekt på (Ma, Tb mfl) har tyvärr blivit stulen. Detta innebär att allt mitt material och mina modeller för både Tb loket och Ma loket nu är borta och jag blir tvungen att börja om från ruta ett. Vilket jag också gjort. För några dagar sedan började jag leta ritningar igen och började bygga lite smått på ett Ma lok. Så här nedan kan ni se resultatet utav detta snickrandet. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |