![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ser väldigt bra ut, lenfas. Du kommer att få leva med frågetecken runt öronen, men ge inte upp! Jag tycker du bygger riktigt snyggt redan!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Du kan (bör och ska, om du frågar mig) ha samma material till alla delar som har samma texture, vilket i ditt fall är i princip hela vagnen. Undantag från hjulen som skall ha en egen texture och därmed lämpligen ett eget material.
Annars ser det bra ut! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Äljalt, Röke
Inlägg: 123
|
![]()
Tack för alla goda råd och glada tillrop.
Jag har knåpat ihop stjärnekerhjul till vagnen. Blenderfilerna blir stora (se bild). Skall försöka minska på antalet vertices. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Äljalt, Röke
Inlägg: 123
|
![]()
Det går sakta framåt med vagnen. När jag exporterar till Trainz får jag flera hundra rader med samma text: BuildStrip......
Någon som vet vad detta beror på och hur man fixar till det?. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det felet har jag aldrig fått förut, men då det bara är en varning så bör det fungera ändå. Testa dock att markera hela objektet som felar och kör en remove double vertecies på den och se om det hjälper. Jag tror också att du kan dra ned väldigt mycket på polygontalen på hjulet, ett hjul på 1024 polys är väldigt för mycket. Många rings kan du ta bort utan att få någon som helst försämring av kvalitén. Men detta är du säkert redan medveten om. Som ledning kan jag tala om att mina stjärnekeraxlar till Gs(fd. G3) och N3/NN3 ligger på 676 polys, per hel hjulaxel.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Äljalt, Röke
Inlägg: 123
|
![]()
Har fixat till hjulen. Antalet vertices är nu nere i 600 för en hel hjulaxel!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Lennart
Det ser mycket bra ut. Du är noggrannare än vad jag är, det är helt klart. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |