![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mycket snyggt LAn! Jag prövade Flakvagnen och måste säga att det såg mycket häftigt ut. Jag älskar "skrutt banor" detta gör ju så att man måste sätta sig och bygga en! :O
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Får skylla på mitt FCT, som har sinkat mig. Då nedladdningen har gått i snigelfart, så att man inte har kunnat använda Trainz och som har gjort, att man ligger efter med tester av det nya signalpaketet.
Men det är ingen bra ursäkta, för att responden har varit låg. Då man ändå har följt tråden, utan att skriva något. Har i vart fall, redan laddat ner vagnen, men inte installerat än. Så man är lite nyfiken på, vad du nu har hittat på. Kul att responden finns i Tyskland iallafall och skam vore annars. Förr i mina ögon, så är det väl världens mest tågtokiga land. Nyfiken. Vilket forum är du på och skriver i Tyskland?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Nu har även jag hunnit provköra vagnarna. Det blir en helt annan känsla när de inte glider fram, mycket snyggt! MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Fick lite tid idag till mitt lilla Bosjöprojekt, som är det enda jag håller lite igång så att jag inte tappar hantverksgreppet helt. Utgående från Stefan Jungs Henschel-lok Fabia tänkte jag experimentera med krängande gång då och då för att få erfarenheter inför det mycket avlägsna bygget av Petter och Lotta som ju var O&K-lok med axelföljd C, för att inte belasta de klena 8 kg's rälerna. Den mellersta axeln saknade hjulflänsar för att förbättra kurvtagningen men ändå behålla god adhesion. Bosjöbanan är en tekniskt mycket intressant liten järnväg tack vara den framsynte Ing. Albert Bergström.
Rekomenderar varmt boken Skogsbana av Staffan Mörling!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Det är bra att du inte har lämnat oss helt åt vårt öde, Lennart.
Bosjöbanan? Är det en bana som du håller på med? I så fall så är det mycket välkommet, om du tänker ladda upp den så småningom. Jag vet att det är många som bygger bra banor, men att det sällan laddas upp bra banor. Ja, jag låter som alla andra, egoistisk och krävande, men jag saknar bra svenska banor som är "färdiga". Var får man tag på boken Skogsbana av Staffan Mörling?
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Helt lägga av med Trainz går inte men att gå ner på ett projekt som får ta den tid det tar passar nog mig bra just nu. Du, Svenolov, är ju bra på att ha en boll i taget i luften, inte som jag som försöker bolla 50-boll, det går inte! Några av mina förfäder jobbade på cirkus så det ligger kanske i blodet???
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Ser mycket fint ut! Du gör rätt i att bara ha ett prjekt igång nu.
![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Det är väldigt kul att göra något efter en förebild - kan rekommendera det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Kanske, jag behöver nog hjälp med det, men det vore ju bra att ha en riktig bana så man blir noggrann med detaljer. Ert DONJ-projekt har lärt mig en hel del!
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
1) Det behövs mycket mer objekt än man tror 2) Man behöver en LAn eller Björnl! ![]() |
|
![]() |
![]() |