![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt Lennart.
Tänk vad lite texturer, strålkastare och däck kan göra.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Fönster och dörrar på plats, lite kvar att justera som ni ser. Animerade cykelhängare och dörrar gjorda, liksom boggierna. Nu blir det väl spår- eller snarare vägsättning snart, Sen en inredning, men nån hytt blir det inte.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Var det sånt här fordon (se bifogade filen) som du möjligtvis hade i tankarna, Lan?
Rälsbussen trafikerade den två kilometer långa bibanan Hallunda-Kättilsbyn – en del av Åmål-Årjäng. Rälsbussen var byggd på ett Fiat-chassi. Vet ej littera. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Vaar tog bilden ivägen...?
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Synd - en riktig rolig bild - men kom inte med därför att5 jag ständigt loggas ut.
Jag är vred. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]() Citat:
-------------------------------------------------------------------------- Ursäkta för att det är lite OT, lan. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Satt ut bussen Bosse på prov i Trainz och den fungerar men som ni ser har den svängbara bakhjul (redan 1947?), passagerare och baggage lite här och var, skuggan är Ke m.m.
Men för att vara ett första test är det ändå rätt lyckat.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag diggar din buss LAn.
Vilket år började de tillverkas? Jag är ute efter fordon till DONJ men jag och Björn har bestämt oss för "strax efter 1930" som tidpunkt där nu och den här bussen är väl snarare slutet på 1940? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Antar att du redan har löst, dom svängbara bakhjulen. Om inte, så borde det väl gå med en osynliga axel där bak, som hänger med i svängarna och dom synliga bakhjulen, bara roterande i takt med framhjulen.
![]() |