![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Haha men Rc6 får ju max gå i 160
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Det fanns två st snabba Rc7 1422 och1421 som hade toppfart 180 km/tim.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-05-26 klockan 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Just det ja, 1421 och 1422, dom glömde jag...
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
|
![]()
Fina bilder, kul att se att SJ har börjat köra i Italien också haha
![]()
__________________
Mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]()
Fina bilder Totte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 845
|
![]()
Hej!
Togvermevogn FDE 19019, Vad används denna vagn till? Hoppas nå´n norrman kan svara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Är det en tågvärmevagn så användes den väl till att generera el i persontåg som drogs av ett lok som saknade förmågan att leverera el?
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det er en finke som gir togvamre vis et lok ikke har togvamre agregat så bruker de en finke fant mer info på jernbane.net som jeg kopierer over
"Di3 er levert med togvarmeaggregat med motor type gm 12v-71-7000 og genrator type Nebb owek 182. Generatoytelse 180kw. Men ikke alle DI3 fikk togvarme agregat når NSB fjernet dampvarmen. Disse lokene ble brukt i godstog(som di3.602). Eller som lok nr 2 hvor det andre loket hadde togvarme, eller ved bruk av finke. Når de kjørte med Fvde, hang de den bakerst i toget, hvor loket leverte til den første delen av togstammen, mens finka leverte til den bakerste delen av toget. DI4 har en vekselretter for togvarme på 400kw. Disse tas fra fra motoren, som igjen gis redusert kraft på loket. Når de trenger 3330hk til å dra toget eller det er kaldt henger de på Fde bak loket ( motsettning til Fvde som hang bakerst). Av de 3 står 2 i Trondheim og 1 i reserve i Bodø" håpper det gjorde deg noe klokere
__________________
MVH Remy Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute |
![]() |
![]() |