Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-23, 00:30   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Efter att ha testat runt lite mera så är tycker jag att vissa träd som är med tyvärr inte tycks funka riktigt i native mode.

Det ser jag som ett problem pga native mode är det som gäller från och med Trainz 12, oavsett vad vi tycker om det. Jag vet att t.ex. ekankan mfl tycker att native mode inte är bra men problemet är att nya användare kommer att komma in i Trainz via Trainz 12 från och med nu och då finns inte något annat än native mode så att bygga något idag utan att köra native mode säkrat är inte vettigt som jag ser det.

Kan vi möjligen skramla till Trainz 12 åt Trucken och hoppas på en native mode version av hans fina idé?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-04-23, 00:44   #2
spyfrog
Medlem

Standard

Fel av mig...

Senast redigerad av spyfrog den 2011-04-23 klockan 00:45.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-23, 00:53   #3
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Ja detta med skogar är något som jag inte riktigt har lyckats så bra med Alla tips / "guides" på hur man bygger / planterar en realistisk skog i trainz uppskattas starkt!
Gammal 2011-04-23, 13:59   #4
bjornl
Medlem

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Hej Spyfrog och alla övriga

Detta med native mode är ju något att fundera på. Själv kör jag alltid i compatibatilliyt mode.

Som jag ser det är ju Traiz främsta + att det är en "comunity effort" med massor av material som är skapat av comunitys runt om i världen över ett antal år.

Om man enbart kör i native mode så riskerar man ju att avskärma sig från Trainz främsta fördel (och då kunde man ju lika gärna köra Railssim).

De potentiella nya användarna av Trainz som kommer till (sån som jag var för typ 3 månader sen:-) får väl helt enkelt välja hur de vill ställa in sin kopia av Traiz.

Detta måste de ju ändå lära sig att göra för såpass koplicerad är ju Trainz att man måste göra dessa överväganden.

Mao. native mode och bästa uteseende på det man kan köra direkt ur boxen eller compatibatilliyt mode och lite sämre utseende på det senaste men tillgång till mycket mer av de comunity skapade materialet.

Själv lutar jag ju åt compatibatilliyt mode vilket säkert har framgått av min post.

Spyfrog och jag måste bestämma oss för hur vi gör med DONJ, för det jobbar vi ju tillsamans på.

eller rättare sagt det är Spyfrog som bestämmner för det var han som startade DONJ projketet och jag bara liftar med.

MVH / BjörnL
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-24, 23:10   #5
spyfrog
Medlem

Standard

Alltså, som jag ser det så är ju problemet att compability mode är slut i och med Trainz 2010. Det finns inget sådant i Trainz 12.
Det ser också ut som att nästa patch till Trainz 2010 tar bort compability mode - installerar du test patchen för multiplayer så försvinner compability mode.

Så frågan man måste ställa sig om man skall ha compability mode är alltså om man bara skall bygga för folk som har tidigare versioner än Trainz 12 eller om man skall bygga för Trainz 2009 - 12. Fast då Trainz 2009 inte stödjer speedtrees så är väl egentligen valen mellan att bygga enbart för 2010 och 12 eller för övriga?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:05.