|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Kul ide´... det är bara fantasin som sätter stopp... undrar hur en tunnelbana skulle sett ut i Jönköping?... ska följa denna tråd... fortsätt leverera...
|
|
|
#2 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
T-bana i Götet...huga hemska tanke...
Hörde om planerna, men är glad att dom inte genomfördes. Finns något sämre sätt, än att färdas under jord? Jag har bott i Stockholm, så jag vet! Men bilderna är fina och idén kul...bygg på bara...
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag är själv född Stockholmare men sedan 1984 fast bosatt i Göteborg. Det första jag fick höra här var en liten tanke om en eventuell T-banan i staden. "T-bana här i Gôteborg? Näe, vi har la inge å dôlja!"
Hälsningar
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
Hej, hej!
Hade linjekartan på en annan dator så den kommer nu! Håller på med vagnhallen Majorna. Den kommer rymma många tåg! Bygget står för närvarande still p.g.a. brist på underjordiska stationer (DLS-servern är jämt full)Kanske snart kan lägga upp en demo (Brunnsparken - Stigberget) Kan någon åta sig att göra utropsfiler? EDIT: Det står Stickberget på kartan men stationen heter Stigberget! Ursäktar problemet! EDIT: Demon kommer upp när jag har fixat signaler, skyltar o.s.v. Senast redigerad av josu den 2011-03-20 klockan 11:48. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Blir någon del av rutten över jord?
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Snart kommer det kanske en demo!
På kartan nedan kan ni se hur långt jag har kommit på bygget! Ev. kommer Mariaplansgrenen snart ut på demo-realease!
Senast redigerad av josu den 2011-03-20 klockan 14:43. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Bönan: Ja,
NV: Gröna: blir ovan jord redan i Frihamnen m bro över Göta älv. NE: Görna: efter Olskroken blir det ute Blå : Ränten-Munkeb.t. ute SV: Röda: NEJ!(planerad utb. så efter Slottskogsvallen så blir det ute...=-) Blå : NEJ! SE: Röda: NEJ! |
|
|
|