|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Norge
Inlägg: 120
|
250 meter har jeg fra materiell, hvor det som regel står "minste kurveradius 250m", noe som fremkommer på ganske mye materiell i Norge. Så i det tilfelle håper jeg at det ikke er så fryktelig mange kruver som er under 250 meter i Norge
Nå må vi ikke glemme at kruver er dosert i virkeligheten, og oppleves på en helt annen måte i MSTS, noe som kanskje gjør det nødvendig å bruke større radius i MSTS enn hva som er brukt i virkeligheten. Fant forøvrig dette på nettsiden til JBV, har bare kikket kjapt igjennm og det står litt av interesse der. http://www.jernbaneverket.no/Documen...0/T90-0305.pdf Som jeg tidliger nevnte så snakker jeg om jernbane, ikke museumsbaner og uttrekkspor
__________________
/Øystein - http://3dtog.com/ |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: ,Drammen , Norway.
Inlägg: 697
|
Citat:
Sporene er lagt etter kart data og terenget er laget av Demex etter satlitt data. Så derfor må det bli slik eller vil sporen i en kurve havne langt utenfor der de skal.
__________________
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
|
|
|