![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
då fönsterna är en egen mesh så föreslår jag att du använder genomskinlighet på diffuse-lagret istället och struntar helt i alpha-map. Alphor har nämligen en tendens att generera alla möjliga sorteringsfel i Trainz. Detta gör du genom att ändra på värdet som normalt står på 100 i materialeditorn bredvid diffuse, där du ställer in vilken textur du vill ha.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Tack Korvtiger
Behver jag göra ett alfalager i tga filen då eller kan jag lömna den som den är. MVH Björnl |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]() Citat:
Gör som korvtiger säger, reglera bara opacityreglaget till det värde du vill ha t.ex. 50% som du angav och strunta i alphan. En grej att tänka på som inte står med i den tutorial du hänvisar till är att om man gör objekt för TS09 och uppåt, så måste materialen ha vissa typer av namn t.ex. glas.m.onetex se mer på http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...Material_Types För att denna metod skall fungera måste man köra i nativemode TS09-10, annars blir visserligen rutan genomskinlig, men vissa föremål kommer inte att synas igenom. /Berke Senast redigerad av Berke den 2011-03-13 klockan 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Tack Berke och Korvtiger
Nu funkar det precis som det skall. MVH / Björn L |
![]() |
![]() |