![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jo, det är en god ide, men jag tänkte det skulle vara bra att konstatera om du plockar temporärt tillbaka en backup, med den nyaste i tryggt förvar, så du med säkerhet vet att det är den nu aktuella versionen som det är nått lurt med. Men kan RR hitta nått, så är det ju ännu bättre.
Lycka till, håller alla tummar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
RR hittar inga fel utom några ace-filer till snow och night. Den Tiles där Göteborg Central, har över 1800 objekt numera.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-03-08 klockan 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
är Göteborg central den tile som nu har rekord i antal objekt eller har du andra tiles som har lika många? är Göteborg central den tile du jobbade med senast och när problemet började uppträda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() Citat:
Problemet började under byggnad av Gbg C. Innan signalerna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Nu vet inte jag om det kommit fram fiffigare lösningar, men det är väl egentligen ett gammalt klassiskt RE-problem, antalet objekt i en tile som RE klarar av att hantera. Aldrig fått det riktigt klart för mig om det är antal objekt i en tile eller om det är storleken på .w -filen. Allmän rekommendation har väl varit typ håll sig under 1600 objekt eller 750kB.
vad jag förstår, så är problemet relaterat till RE och inte till själva simulatorn. En variant skulle då kunna vara att "editera bort" de statiska objekten i en temporär fil och slutföra signaleringen och när det sedan är gjort editera in de statiska objekten igen. Det är inte så att RR eller nån annan fiffig utility kan hjälpa till med sådan operation? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
|
![]()
jag är inte expert, men kan inte du ta bort några grejer?
![]() ![]()
__________________
Mvh, fargus Gillar Taurus loket ![]() Ett stor Michael Jackson fan |
![]() |
![]() |