![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej svenolov
Jo jag resonerade såhär utifrån mina tämligen bortglämda 30 P juridik. Googles slutanvändare, ja det är förstås jag . Skaparen av modellen (som ju inte alls är jag) har under punkt B i avtalet gett Googles och dess slutanvändare dvs. mig, rätt att skapa och reproducera arbeten härledda från innehållet (och för mig låter det exakt som att göra om modellen för trainz). Min tanke var dock att om.. jag gjorde det skulle jag dels fråga om lov och dels ge kredit för modellen till den riktiga skaparen i configfilen. MVH / BjörnL PS en lika viktig men mer praktisk fråga är ju vad är en rimlig polygonCount för en komplex byggnad. I den modell jag labbar med ligger den på 867 såvitt jag förstår, är det åt skogen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
EDIT: Du ska inte behöva fråga om lov, är min slutsats.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-03-01 klockan 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
De finns massa tekniker att använda sig av, typ att om det är rundning på fönster på båda sidor, så kan man låta rundningen gå tvärs genom huset för att spara polygoner.
Mycket handlar om hur många av den typen av objekt som finns brevid varandra Du kan inte göra gräs med massa polygoner, då du vill ha massa gräs brevid varandra. då är det bättre att fuska för att inte datorn ska spy på antal polygoner i ett området. ett unikt hus (tänkt att bara ha ett/få av) kan bli större. tänk ett monument medans massa villor brevid varandra borde vara lite färre. edit: Jag skulle tro att den borde gå att banta till typ hälften om man är aggresiv rundningarna borde räcka med typ.. 8-10 sidor för att bli snygga men allt beror på avstånd från spåret (en station får gärna ha många, så man ser allt) medans ett hus långt bort inte behöver så mycket.. man får använda knölen mellan axlarna lite ![]()
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-01 klockan 22:36. |
![]() |
![]() |