![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Uppenbarligen behöver du mer svenskaundervisning, med tanke på att du har särskrivit ordet "jättetråkigt"...
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
En bra regel att tänka på: Uttalas det som ett ord, så skrivs det också som ett. Iaf i de flesta fallen. Personligen skriver jag hellre ihop ord jag är osäker på än att skriva dem som två ord.
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jag måste gnälla av mig lite över en händelse.
I förrgår hade jag ett snabbtåg mot Ormsta som bara stannar på fyra stationer, en av hållplatserna som man passerar är Tibble där det finns en bomförsedd plattformsövergång i norra änden. Allt ser bra ut vid passagen, men när jag har halva perrongen kvar så ser jag en tant krypa under ena bommen och gå över spåret. Jag hänger mig på tyfonen och nödbromsar, tanten kastar sig bort från spåret och halvsekunden senare passerar jag med knappt sänkt hastighet. Folk är inte kloka... Hoppas att hon fattade hur nära döden hon var och att hon lärde sig något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
Härom kvällen hade jag en bil som var en halkfläck ifrån att hamna i min plog. Fattar liksom inte vitsen med att köra 50-60 och sen tvärnita precis innan bommarna.. x(
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Jag har äckligt pissvirus på min dator! *Snyft* Efter 40 sekunders scanning var det 55 infekterade objekt!
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Datorn beter konstigt ibland. När jag stänger av IE får jag ibland "Don´t send" to Bill. Vet nå´n orsaken är? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Var ju en 13årig kille som dog för något år sedan i Täby Kyrkby har jag för mig, för att han gick under bommarna (med musik i öronen!!). Vi får hoppas att folk lär sig av detta.
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Säkringsbrott: Usch, det låter ju inte klokt! Nej, mitt tåg som fick fick fel på traktionen i en uppförsbacke med hjälptåg som följd i onsdags var ju en piss i Nilen som jämförelse.
Just ja, Unnevägen i fjol. Fast det var ett självmord. Senast redigerad av Kristian den 2011-02-20 klockan 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nu låter jag säkert väldigt okunnig, men normalt sett får jag ut över 100 bilder ur en laddning batterier, och idag gav jag mig ut med en ny laddning. Ute var det ca. -12 grader och frisk vind, och när jag skulle ta min fjärde bild så dog kameran p.g.a "Batteriet slut". Lite småsur försökte jag liva upp den igen, men det var lönlöst. När jag väl satt på tåget hem igen och kameran var uppvärmd så fungerade den igen, och visade fullt batteri. Någonting tycker tydligen inte om det svenska utomhusklimatet.
Är det fel på min kamera (Nikon L110), eller på mina hyperbilliga Net-on-net-batterier (10st AA-batterier, 19:-) som jag alltid har använt mig av? Någon som har några tips på hur jag kan få det att fungera bättre? Fungerar det bättre med litiumbatterier? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() |