![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Första försöken med procedural trees generator:
![]() Tråden i sin helhet här: http://www.outerra.com/forum/viewtop...67fccba4#p2488 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Är detta någon ny simulator för tåg?
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Nej(tyvärr
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
På Outerras sida, så finns ju beskrivet hur man lägger snygga vägar. Tänk er att samma funktionalitet skulle finnas för att lägga spår, men med järnvägsmässiga parametrar för spårläggningen. Sedan är det upp till en applikationsutvecklare att utveckla en fullfjädrad tågsimulator, utan att behöva fundera på grundfunktioner som terräng och spårläggning/spårdatabas. Så har i alla fall jag uppfattat inriktningen. I ett långt lopp tror jag att detta är ett förnämligt förhållningssätt till en framtida simulator, som stödjer flera olika genre samtidigt. Och respektive appilkationsutvecklare behöver inte själv utveckla grundmotorn utan kan koncentrera sig på det som är specifikt för "sin" applikation. Tycker det här är en väldigt spännande utveckling. Senast redigerad av Mazz den 2011-01-15 klockan 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Wow! :d
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Vad är det för licens på motorn? Jag kanske är blind men jag hittar inget på sidan om detta - om den skulle vara intressant för någon att bygga en järnvägssimulator på så lär den nog vara open source (såvida vi inte talar om en företagssatsning).
Det hade suttit fint med en open source konkurrent till Open Rails, jag vet inte om jag tycker deras definition av "open" är riktigt vad jag tänker mig... |
![]() |
![]() |