![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
din hytt ser så bra ut att den är värd ett bättre öde än att ej gå att exportera till våra olika simulatorer. Har undersökt 3D object Converter (som klarar hundratals olika format. och ständigt uppdateras med nya) men dessvärre varken SolidWorks eller Step. Om du undersöker om det finns fler exportmöjligheter skall jag sedan åta mig att kontakta konstruktören av 3D Object Converter och se vad han kan göra! Hör av dig:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 281
|
![]() Citat:
![]()
__________________
Jerka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 316
|
![]() Citat:
Kul att höra att du tycker om hytten, som från början bara var ett projekt på skoj. ![]() Har gjort en liten undersökning med ett program (se nedan). Ska även testa om det går att exportera till andra filformat än dom nedan med Soild Works. Har förnärvarande bara en studie version som är till för oss som går på gymnasiet och läser CAD-teknik som jag har för mig är exakt samma som det riktiga förutom just det att exportmöjligheterna är färre. Enligt ett konverteringsprogrammet CrossManager 2010 så kan ".sldasm" konverteras till följande format: ".sat", ".cgr", "._pd", ".model", "CATPart", ".igs", ".x_t", ".rf", ".stp", ".stl" ".uni", ".vda" & ".vrml". Men eftersom jag enbart har en demo av programmet kan jag inte konvertera. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Solidworks (via .step /.stp som är ett universiellt cad-format)-> Autodesk Inventor -> Autodesk 3dsmax ->gmax/blender(eller vad som känns lämpligt)
dvs. .sldasm/.sldpt -.step -.asm/.pt - .max -och så vidare Tror jag fortfarande är den bästa metoden, har använt den sista biten av kedjan själv en del gånger vid modellering och har goda erfarnenheter av .step-filer från arbetet. Jag ställer gärna upp och konverterar grejerna, men du får tänka på att det sen krävs rätt mycket arbete i blender eller gmax sen, dels för att städa upp Cad-modellen så den går in i spelet och dels att få den att fungera som hytt. Städningen kommer behövas eftersom solidmodelleringstekniken som används i de flesta cad-program är strukturellt helt annorlunda än den polygonteknik som används i mer grafiska 3d-program. Översättningen därimellan blir aldrig riktigt rumsren, så jag kan gissningsvis säga att trots att din hytt verkar ha ett rent och enkelt uteseende i Solidworks så motsvarar den ungefär 300 000 polygontrianglar i spelgrafik. Av samma anledning tvivlar jag att 3D object converter som tidigare föreslagits kommer att fungera då det i huvudsak verkar vara gjort för poly-modeller
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
Snyggt. gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
ska du inte göra något på Rc hytten? Gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Vad har vi sagt till dig, typ tusen gånger???
Sluta tjata! Det är sådana som dig man INTE vill bygga till, du förstör bara gnistan som finns där
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 316
|
![]()
För min del får du gärna fråga hur det går, kul att se folk fortfarande har intresse för hytten.
Men just nu ligger projektet nere för tillfället men alla filer etc. finns kvar. |
![]() |
![]() |