![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Förresten så är ju teknikintresset fristående från programmerarintresset(alternativt yrket, om man nu inte har det som intresse). Att programmera för Android(Java)/iOS(Objective-C) är tämligen likt programmering för övriga miljöer med skillnaden att man inte arbetar med musklickningar utan touch-events. Men kan vi alla enas om att inte klanka ner på andra utan isåfall föra fram saker på ett konstruktivt och vänligt vis? ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2011-01-04 klockan 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
För två år sen fanns inte problemet alls på samma sätt, så nånting har hänt. Kanske hör det samman med att så många slutat besöka forumet. Jag har aldrig skrivit att det bara är ungdomar som stavar fel, utan att nivån i allmänhet har blivit lägre samt att MÅNGA av dem som skriver illa är yngre. Citat:
![]() Senast redigerad av Joel den 2011-01-06 klockan 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
gege:
Ja jag har lungnat ner mig nu och det var inte meningen att jag skulle skriva så eller att någon skulle ta illa upp blev bara så sur. Det känns bara som om alla hackar på mig. ![]() Som (bönan) skriver så har jag också svårt att förstå vad jämnåriga skriver ibland. Fast det handlar inte om stavandet utan om alla slangord och underliga uttryck som jag inte hänger med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
[quote=_gege;226914]Och jag blir trött på när folk alltid tar upp världssvälten och andra världsproblem i små problems sammanhang. Det är verkligen en liten sak att se över hur man skriver, ändå är det så många här inne som inte gör det. Tvivlar starkt på att vi har 50% dyslektiker här inne.
/quote] Du är så rätt så! Att man helt plötsligt går överstyr och tar upp problem som inte har någonting med detta att göra är lågt. Problem som finns på andra håll i världen kan vi inte precis lösa just här. Att hänvisa till dessa är en form av bortförklaring och ett sätt att sätta punkt/stoppa en diskussion. Visst ska man inte diskriminera dyslektiker. Men om man har svårt för att skriva tycker jag man ska ta hjälp av ett rättstavningsprogram eller helt enkelt avstå från att skriva. Man behöver inte skriva ett helt inlägg för att man t.ex. lägger in en bild i Tågbildsforumet.
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ibland känns det som om du försöker använda dig av ett språkbruk du inte behärskar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är ju ingen facksvenska precis, vem som helst kan se det som normal svenska!
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]()
[quote=Schulz;226978]
Citat:
/Kenneth
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
[quote=knebert;227636]Bra skrivet, Kenneth!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det viktigaste är att skriva så att andra förstår. Skriv sakta, gör först en kladd och använd huvudet till att tänka med. Bilder säger mer än 1.000 ord.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
[quote=knebert;227636]Det är väl ändå ingen som förbjuder dig att skriva? Men skriv så att alla förstår, annars brister du i kommunikation.
![]() |