![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
En buss på vår linje rullar fram genom vinterlandskapet vid Stora Vika. En timme tidigare avgick den från Västerhaninge och om en kvart är den framme i Nynäshamn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Mycket fin bild!
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ser ingen bild!?
Edit: Nu ser jag bilden. Bra bild!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-12-09 klockan 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Fin vinterbild samt fint med bussen. Även om jag inte är så jätte intreserad av bussar. men snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Krille400
|
![]()
Tack!
Nej, jag har inte heller något direkt bussintresse, men SL-röda bussar gör sig bra i vinterlandskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Den här bilden får du gärna berätta mer om - det är den värd.
Var det f ö inte i Hemfosa som i början av 60-talet hade en stins om vilken man berättade att han spelat bort sitt gods? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Krille400
|
![]() Citat:
Området är däremot lite intressantare. Från höjden till höger i bild gick det en kalklinbana från ett kalkbrott över vägen till den nu nedlagda cementfabriken utanför bildens vänsterkant. Korgarna från den banan finns kvar, men på linbanan Forsby-Köping. Ett litet "monument" (eller vad det nu kan kallas) finns kvar i form av en rörbit som syns i bakgrunden. Själva betongfabriken finns också kvar i förfallande skick. TV-serien Medicinmannen spelades delvis in i den gamla cementfabriken och backen på bilden förekommer i någon scen om jag inte minns fel. Det är just buss 848 som huvudpersonen kommer åkande med, även om såväl hållplatsnamnet (Skogs Ekeby, Tungelsta) som hållplatsens placering (Järflotta) är en bra bit från Stora Vika. Ingen bra TV-serie om man är från trakten. ![]() Det där om stinsen i Hemfosa vet jag tyvärr inget om. |
|
![]() |
![]() |