![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Scalerail har jag aldrig jobbat med, så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du, Bombardier train, Så du håller på Scale Rail! Det är jätte svårt det här. Jag kan visa en bild på den vanliga A1-spår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
![]()
Pierre!
Tack för ditt tips, nu ser växlarna bra ut, DOCK får jag ett problem..Det går till synes bra att koppla ihop växlarna med mina dubbelspår. dock så får jag ett rött lodrätt streck, vilket jag tolkar som att något är fel... och mycket riktigt... när jag kör activity editor så kan jag inte få rutten att gå förbi mina växlar. Och kör jag med tåget över växlarna så spårar dom ur... HJÄLP!!!:-) ' (jag har följt Pierres instruktion exakt!):-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Rött streck är normalt och betyder att spåret delar sig.
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Där har vi problemet, tack Bönan!
Jag har nu nästa problem:-p Har tänkt att göra en "huvudstation" med 3 st dubbelspår som jag vill få ihop till ett dubbelspår... Hur gör jag det på ett smart sätt? ![]() /Niklas |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Det bästa är att du börjar med dubbelspåret, sedan delar du upp det i tre. Bara att pilla sig fram. Är nästan omöjligt om du först bygger upp stationen och sen försöker få ihop de olika spåren.
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack! nu lyckades jag få stil på växlandet, det var som sagt svårare när man utgick ifrån 6 dubbelspår och skulle gå åt andra hållet;-)
Jag har dock en fråga angående aktiviteten... jag har satt ut lite stationer (platforms) och vill köra och hämta passagerare på dessa stationer... Jag har fått så att de dyker upp i MSTS när jag kör, och det står vilken nästa station är och när jag ska vara där... men jag lyckas aldrig "göra någonting" vid den första stationen, stannar jag där och sedan åker vidare så börjar bara avståndsräknaren räkna minus... Kan det bero på att jag bara kör runt med ett lok? eller är det någonting annat jag gjort fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Du trycker på enter efter att du har stannat? Du måste nog antagligen ha minst en passvagn för att det ska funka.
![]()
![]() |
#9 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Men Pierre kanske kan hjälpa till, han byggde ju Lidingöbanan med SR. ![]() |
|
![]() |
![]() |