![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Fler varianter med SJ logga, är ju ett måste. Så mellan kladdandet och olika tester i Trainz, så sitter jag och söker efter bra bilder på henne, ute på nätet. Är så förbaskat dålig, på att söka efter saker på nätet och får inte så många träffar på Z43. Man får inrikta sig på olika tågsidor och beta av deras bilder istället. Tyvärr, så verkar Z43:an inte vara något populärt lok att fota av bara.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
http://www.jarnvag.net/index.php/lok...k-i-trafik/z43
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Dal 1943, Sydtåg och 434:an ligger sparade i en mapp + några till. Samt dom äldre varianterna, om nu Bear även fixar till den andra X43:an. Så att man är lite förberedd.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Lite mera bilder:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=58569 http://www.skanskajarnvagar.se/lok/i...7/img_5821.jpg Bilder på loggorna som jag faktiskt fick av dig: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=24962&page=3 Här är en mysig variant inför den gammla versionen när den kommer: http://www.tugboatlars.se/Z43.htm
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Bear.
Hittade en miss i mappningen, som ställer till det lite. Om man ska göra, som på bilden från din länk, med svart ram och rött vid buffertarna. Vänster sida OK, men knas på högersidan. http://www.skanskajarnvagar.se/lok/i...7/img_5821.jpg
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Tackar Bengan.
Jag tar och kikar på det.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Ny version av cdp filen upplagd på dropbox.
- Mystiskt hål avlägsnat i de skuggigare regionerna. - Mystiskt sträck avlägsnat i de skuggigare regionerna. - Ihåligt räcke åtgärdat. - Mappningen ändrad ovan så att båda sidorna nu är identiska med den som fungerade. Tack för att ni ser de där sakerna som jag har lyckats missa. Det kommer att dröja ett tag innan det kommer en release av loket med texture-replacement. Jag kommer att avakta scriptstöd från SvenOlov innan jag släpper loket.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |