![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Hej.
Angående ljudfilerna så finns det ju på Trainz DLS GM EMD 12-645E non turbo enginesound och det är ju precis den motor som sitter i T44. Ljudet är väldigt likt och det finns även lite förnimmelse av Tb i ljudet. Sen har jag ingen aning om i vilket format, bithastiget osv ljudfilerna ska ha för att fungera i RW. Men det är bara ett tips! ![]()
![]() |
#2 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Nä nog förstår jag det också men om loket kommer till trainz kan man ju ha med ljudet där. Annars kan ni ju spela in eget ljud och använda så får ni se hur bra det blir!
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
Kan försöka kontakta honom angående det, hade planerat det innan med, men tack för tipset ändå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Har pratat med Wulf_9, och har fått klartecken att inkludera hans motorljud med T44:an när den är färdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
Det positiva detta är att jag faktiskt lyckats få ut loket i trainz med texturer!
Det negativa ser ni ju... ![]() Någon som har en bra förklaring på varför ? alltid intressant att lära sig, men jag tror att det är säkrast om Bear tar hand om importen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Markus är ditt spöktåg släkt med den flygande holländaren?
Dubbelkolla att du inte har ställt in att materialet skall vara genomskinligt i 3d programmet. I Blender heter skruven Alpha och det är så man gör semitransparenta fönster och liknande numera. Kul för övrigt att du har fått in loket i Trainz.
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |