Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-13, 21:20   #1
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard Gm emd 12-645e

Hej.
Angående ljudfilerna så finns det ju på Trainz DLS GM EMD 12-645E non turbo enginesound och det är ju precis den motor som sitter i T44. Ljudet är väldigt likt och det finns även lite förnimmelse av Tb i ljudet. Sen har jag ingen aning om i vilket format, bithastiget osv ljudfilerna ska ha för att fungera i RW. Men det är bara ett tips!
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 21:22   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Hej.
Angående ljudfilerna så finns det ju på Trainz DLS GM EMD 12-645E non turbo enginesound och det är ju precis den motor som sitter i T44. Ljudet är väldigt likt och det finns även lite förnimmelse av Tb i ljudet. Sen har jag ingen aning om i vilket format, bithastiget osv ljudfilerna ska ha för att fungera i RW. Men det är bara ett tips!
Jo, jag använder redan det ljudet för dom gamla T44orna, sen så får man ju inte bara sno ljudfilerna från den för att ha ljudet i railworks, då det är upphovsrättsskyddat material, och tror knappast att Wolf9 är intresserad av att dela med sig av ljudfilerna för att göra ljud i railworks.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 21:27   #3
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Nä nog förstår jag det också men om loket kommer till trainz kan man ju ha med ljudet där. Annars kan ni ju spela in eget ljud och använda så får ni se hur bra det blir!
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-13, 21:29   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Nä nog förstår jag det också men om loket kommer till trainz kan man ju ha med ljudet där. Annars kan ni ju spela in eget ljud och använda så får ni se hur bra det blir!
Kan försöka kontakta honom angående det, hade planerat det innan med, men tack för tipset ändå!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 13:02   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Har pratat med Wulf_9, och har fått klartecken att inkludera hans motorljud med T44:an när den är färdig.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 19:54   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard Och jag som trodde att hallowen redan varit..

Det positiva detta är att jag faktiskt lyckats få ut loket i trainz med texturer!

Det negativa ser ni ju...



Någon som har en bra förklaring på varför ? alltid intressant att lära sig, men jag tror att det är säkrast om Bear tar hand om importen!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 21:51   #7
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Markus är ditt spöktåg släkt med den flygande holländaren?

Dubbelkolla att du inte har ställt in att materialet skall vara genomskinligt i 3d programmet. I Blender heter skruven Alpha och det är så man gör semitransparenta fönster och liknande numera.

Kul för övrigt att du har fått in loket i Trainz.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 00:40   #8
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det positiva detta är att jag faktiskt lyckats få ut loket i trainz med texturer!
Det negativa ser ni ju...
Halva inne i en helt ny mening Blir det samma resultat om du gör en variant av texturerna utan alfakanal sparad(om du nu har den sparad från som det är nu dvs.)?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009