![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va fint bygge du har gjort! ![]() Jag gör det med min rutt, för det är mycket mer som skall byggas utanför Göteborg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Takk for det Totte. Ja jeg skal forsette til Stavanger selv om det tar litt tid.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() ![]() ![]() Jeg lengter som et barn etter begge storverkene deres ![]() Mange takk til Dere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Da er vi kommet til Oggevatn denne stasjonen er nedlagt idag, men det er fortsatt kryssingspor her. Så Kristiansand kommer nærmere.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 Senast redigerad av jkriste2 den 2010-11-22 klockan 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Trevligt landskap! En sak jag bekymrar mig om BM73. De fungerar inte som AI. Hoppas att tågbyggaren fixar felet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej JKriste2!
![]() ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vi får se når jeg er klar til Stavanger, er nå rett utenfor Kristiansand.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Imponerande! Detalj jag tycker mycket om: Gräsranden mellan dubbelspåren. Ser att du använder Mod luftledning och plattform 2 meter (standard). Synd att det inte finns smalare plattform. Det är trångt för tågen. Har samma problem, har inte hittat någon lösning. I en tidig bild visar du dubbelspår under en bro. Ena spårets S-kurva ser lite skarp ut. Borde inte den rätas ut en aning.
Detaljer bara därför att jag tycker om den bana. Bygger själv cab-bana på andra sidan gränsen. Nisse |
![]() |
![]() |