![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej! Det blir ju bara bättre och bättre för varje timme som går.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Det tar sig, sa pyromanen.
![]() Nu är hytten UV mappad till så där 95%, har några små detaljer kvar, sen så måste jag bara bygga "några rör" till bromsen, annars känns det ju inte som att den kommer att göra så mycket ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Tidigare v10
|
![]()
Bengan: Jag skickar ett PM till dig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Tidigare v10
|
![]()
Loket:
![]() Letar för tillfället efter bra bilder för att se hur räckena ser ut på loket. Hytten. ![]() Uppdaterat texturerna lite och lagt dit fler detaljer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Försökte mig på en liten dammsugning med google och hittade kanske ett par bilder som kanske kan vara till hjälp(sido och frontvyn speciellt) på http://www.flickr.com/search/?q=t44&w=13947502%40N03 tyvärr inte mycket till närbilder dock.
Mycket trevligt med alla uppdateringar om hur t44:an tar form, längtar som tusan till att få ratta denna guldklimp!
![]() |
#51 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Har försökt mig på att göra bättre texturer för huvarna, men jag vet inte riktigt, blir inte helt nöjd med resultatet.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Dock inget man vill göra på originaltexturen om du inte kan göra det i ett separat lager. Blir nämligen mycket jobbigare att måla om sedan då färgburken inte fungerar lika bra efter att brus lagts på. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Tidigare v10
|
![]()
Lätt uppdaterade texturer, och dom kommer att uppdateras mer..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Tidigare v10
|
![]() ![]() Snubblade över ett väldigt smidigt sätt att göra bumpmaps i PS, genom att endast använda sig av texturer, fortsätter att undersöka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tidigare v10
|
![]()
Tack vare att Mawkish tog sig tid att leta fram länken med bilderna till T44, så har jag nu tagit mig i kragen och börjat på räckena.
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-10-29 klockan 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Hade man haft lite koll så hade jag ju lika gärna kunnat länka Bengans fin fina bilder i tråden http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=25756&page=6 men som man säger ibland ser man inte skogen för alla träd
![]() Supersnyggt med räcken på plats!
![]() |
#57 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det ser ju bara bättre och bättre ut Marcus.
![]() Törs man fråga vilket smidigt sätt för bumpmaps du snubblade över? ![]() Smidiga sätt är de sätt jag gillar bäst. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#58 |
Tidigare v10
|
![]()
Funktionen Emboss i PS förvandlar texturen man har till en textur som går att använda till bumpmaps, man kan själv bestämma hur djupt / högt man vill att det ska "simulera", provade på ett par texturer på loket, med relativt bra resultat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#60 |
Tidigare v10
|
![]()
En stege är nu på plats så att man kan ta sig upp på loket.
![]() Men jag funderar på om man ska bygga om räckena på sidan till en version som är vanligare på orangea T44 ![]() |
![]() |
![]() |