![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
TS2010 fungerar alldeles utmärkt för mig med win 7 och 64-bitar.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Inte för att jag någonsin tvivlat gällande 64bit. Dock skulle det vara kul med några inlägg ifrån nöjda Win7 32bits användare efter denna Win7 kritiska tråd.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag gissar på grafikdrivern, det brukar det vara. Trimma in den du har eller byt, OpenGL brukar fungera bra.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Jomenvisst funkar det bra i mitt Windows 7 64-bitars, förutom just det som jag skriver om som krånglar.
Dessutom står det på mitt orginal, som kom idag 2010 engineers edition, att det skall vara Windows 7 - 64 bit, och vista. Win Xp också såklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Såhär står det nämligen på Aurans hemsida. ![]() Det vill säga en rekommendation att använda Window7 64bit. Med andra ord är en rimlig tolkning att allt som hamnar mellan min och max-rekommendationerna bör fungera. http://images.auran.com/microsites/T...10EE_Specs.jpg
![]() ![]() ![]() /Harry Senast redigerad av Kiefer den 2010-10-27 klockan 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu skall jag avinstallera mitt "piratex"
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Vad som sagts i andra trådar och på andra ställen här på forumet så gäller det att spara mappen" Local" på någon annan plats på hårddisken. Där finns allt lagrat som man själv har installerat, typ objekt, lok, banor, sessioner och så vidare. I den nya versionen av Trainz så hämtar man tillbaka innehållet i mappen och skriver över de saker som finns i originalets mapp "Local". Hälsningar
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret. Jag letade verkligen en hel del på forat utan att hitta. har inte bra erfarenheter av "sök" på något forum. tycker de aldrig hittar det jag vill ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag kör bara 32bitars windows7 och upplever som sagt inga problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
i mitt windows 7, ligger mappen local, i ts2010/userdata
så det skiljer lite tydligen. ja kanske man har rätt känsla för att bygga, men frågan är hur mycket detaljer jag vill snöa in på? Tröttnar lätt om det blir för mycket pill med små små saker. jag tröttnar dock aldrig på nostalgi och min barndoms rälsbussar och järnvägar och grusvägar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Ja, det är rätt plats när det gäller 2010. Förlåt mig, mitt tidigare inlägg gällde 2009. Alltså att local mappen ligger löst i program-mappen där. Vad gäller detaljer så finns det tusentals att plocka in. Allt från någon träbit till hela fabrikskomplex. Det kan bli som du säger, mycket pill och man vill. Hur mycket tid man vill lägga på det är ju upp till ens egen person. Jag är mäkta imponerad av exempelvis Ekankals fantastiska banor och Stinas detaljerade bilder bara för att nämna ett fåtal av de goda kreatörer som finns här på forumet. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2010-10-31 klockan 08:44. |
![]() |
![]() |