![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har provat att göra denna sträckning, fast då med trainz och inte MSTS. Då har jag lagt spåren efter spårplanen i http://trackmap.net/se/ men har bara lagt ut dom rakt fram i en enda lång raksträcka. En modull med en station efter spårplan t.ex. Märsta. en modull med endast dubbelspår rakt fram, där nästa modull tar vid har jag lagt nästa station i spårplanen t.ex. Rosersberg. Märsta / dubbelspår / Rosersberg / dubbelspår / Upplands väsby o.s.v.
Har då gjort nästa hela sträckan Stockholm / Uppsala med en enda lång rad av baseboards i en enda lång raksträcka som test och inga avstånd som stämmer mellan stationerna. Har nu börjat om, därför att jag fick en länk av Patrik med ungefärliga avstånd mellan stationerna och utgår från Centralstationen. Har än så länge bara lagt ingående spår söder ifrån som grenar ut sig i Centralen. Men som sagt det här är i trainz och inte MSTS och känner jag mig själv rätt så blir det väl aldrig klart. Här är den länken som jag fick av Patrik i alla fall och hoppas att den kan hjälpa er som har större tålamod än vad jag själv har. http://www.jarnvagsinsp.se/ovrrapp/tpl2000.pdf Sid 102. Stockholm - Ulriksdal. Sid 106. Ulriksdal - Märsta Sid 98. Märsta - Uppsala Sid 106. Uppsala Här står det ungefärliga avstånd i km till stationerna med utgångspunkt från Centralen. Bengan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Önskelista för nästa STW skiva | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2004-07-23 20:16 |
Ändrade färger i Körmonitorn och Nästa Station. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-06-26 22:40 |
Nästa grafikstandard? | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-12-04 15:16 |