![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Som tidigare nämnts har "Gulf" öppnat en 50-talsmack... nu har "We are the 60-ties" öppnat som namnet antyder en 60-tals mack av märket BP...! Man kör till en början en kampanj på bensin "köp 20 liter och du får ett paket tuggmmi av märket Bugg och ett paket filmstjärnor", Kenny med Volvon har nappat och köpt 40 liter....
En kiosk har också öppnats där man säljer gamla nummer av den då populära tidskriften "Bildjournalen", Beatlesperuker, bandygrillor och piratkopierade VHS-kopior av musikfilmen "Woodstock"..! I uthuset har "Märklinklubben " öppnat en utställning (enbart M-skenor!).. där man har en kampanj där de som kan numret på stoppbocken utan belysning (7190) får gratis inträde... De som ej klarar detta får välja på att betala en tia eller beskriva vad artikeln 3000 står för i Märklinsortimentet (Tanklok litt 89)... Polisen är där för de tror att man försöker avyttra produkter från "Tysklandsresans ölinköp"... En kö har bildats då man bara får vara 10 personer samtidigt inne i lokalen... brandskyddsbestämmelser... Ove som skaffat sig glasögon försöker muntra upp kön med lite ordvitsar.... Han har just dragit följande: "Hittar du inte ditt radergummi, säg till mig så tar jag av mig glasögonen och då ser jag ju "suddit".." !! Några ler på smilbanden och det blir genast lite lättare att stå i kö..... Moster Hulda har fått sitt kaffe och stuckit från renoveringen av släktens 1800-talshus... vankas det kaffe här också månne..? Man skänker också en tanke till "trainz bonden" som målat macken åt den nybildade föreningen... I Fortsättning följer snart...!
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-02 klockan 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nu när vi ändå är här...kan vi ju stanna och kolla det besynnerliga... grabbarna från Riksantikvarieämbetet har ytterligare ett projekt att kolla upp... "Barn, old"! står det i dokumenten.. old barn, det måste vara vuxna utbrister Olsson....
Nu står man här och det är måndag.... tåget tillbaks till huvudstaden går 18.11. Tid att undersöka objektet... i pappren som är gamla, tidigt 1800-tal kan man utröna när läsglasögonen kommer på... byggherre kan man med viss möda tolka till "Derelict"... Heter inte grabben så från utlandet som lägger in så fina grejor på "Trainz Download Station"? undrar Bergqvist som knåpar lite med detta på datorn hemma....!! Husvagnen, som för övrigt är samma fabrikat som ladan?!?... står på vinterförvaring... dock hämtar man den som först nu....
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Stina,
Stort nöje att läsa dina "skrönor", du har en talang för sådant, i klass med Krister Brandt!!! Mer sånt!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Efter att sätt alla bilder vad kan jag säga hett ämne har detta blivit. Du har så mycket detaliger ser utt som en modeljärnväg fasst i trainz men vad coolt byggvidare
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag blir glad och jag minns - och jag skulle bli ännu gladare om du plockar in ett namn på stationshuset.
Att koppla ihop bilder och text på ditt sätt är en stilistisk utmaning. Den har du tagit ann på ett märkligt men utmärkt sätt. Det funkar. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Den får heta: Tokarp Grand Central Station... idén kommer från ett besök på namne station i New York på 70-talet...
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Detta är nog en av dom roligare trådarna att ha ögonen på. Ser fram emot nästa avsnitt.
![]() ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
jag med
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det är lördag 18 september 2010... ett visst parti har valmöte bakom stationen... man har lockat 5 åhörare... varav en lagt sig ner för en tupplur. Talaren har tagit av sig glasögonen... han talar med en för svenska mått mätt en sydländsk dialekt... Det handlar om att banan väntar på att få en invandring från Belgien, det är valloner som tänker öppna en shop med "gamla geologiska produkter", min bana är ju dessutom ett konungarike och kungen i ban-riket har spanat in en tjej med rötterna i Tyskland och Brasilien... .
Invånarantalet på banan är ju relativt litet... så man har annonserat i turkiska, serbiska, egyptiska, tunisiska, etiopiska och iranska tidningar efter kompetens för att utveckla banan... Ansökningar strömmar in till epostadressen; "utveckla@sverige.com" Riksdagen som består av förnuftiga politiker har tagit beslutet att "Vi måste ha fler invandrare för att utveckla banan" och använder även denna tes när man annonserar i pressen... fortsättning följer...
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! Senast redigerad av stina den 2010-10-10 klockan 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
.. I bilden "nu är det framdukat" står en man i jacka och grön tröja och ser på klockan, det måste ju vara samma man som alltid åker med i en av rälsbussarna om man kollar bakom sig in i bussen. Han sitter alltid längst fram och ser nöjd ut!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
forts. följer...
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Gillar att bygga och fabulera.. nån som har nåt uppslag... som man kan vidareutveckla..?
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
![]() Roligt att macken kom till användning.
![]() |