Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-17, 12:32   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Jo, det ligger nått i vad du säger. Men som i mitt fall, att använda en shader som stöds av både RS/RW och om den RW-unika shadern inte tillför nått väsentligt, så blir ju valet att göra modellen så den fungerar i båda. Men skulle det vara en tyngre vinst som gör att modellen bara fungerar i RW så blir det ju förmodligen så.

Angående MSTS så är ett bekymmer att MSTS inte klarar av rektangulära texturer, vilket jag t.ex. använder för långa personvagnar. (1024 x 512 eller 2048 x 1024, har inte bestämt mig än)

Open Rail kan ju mycket väl förändra behovet, lyckas dom med sin road-map så är ju det en lika intressant simulator som Trainz och RW.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009