![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jo, det ligger nått i vad du säger. Men som i mitt fall, att använda en shader som stöds av både RS/RW och om den RW-unika shadern inte tillför nått väsentligt, så blir ju valet att göra modellen så den fungerar i båda. Men skulle det vara en tyngre vinst som gör att modellen bara fungerar i RW så blir det ju förmodligen så.
Angående MSTS så är ett bekymmer att MSTS inte klarar av rektangulära texturer, vilket jag t.ex. använder för långa personvagnar. (1024 x 512 eller 2048 x 1024, har inte bestämt mig än) Open Rail kan ju mycket väl förändra behovet, lyckas dom med sin road-map så är ju det en lika intressant simulator som Trainz och RW. |
![]() |
![]() |