![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
LAn: Skickade ett meddelnde till dig via PM för 15 minuter sen......
Säg till om du inte fått det. Det här med texturer är TYDLIGEN nåt väsentligt. Får väl försöka sätta mig in i det....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Klämde ner en serie bilder från gmax hur man gör en ring och gör "Reset X-Form" på den så den är klar för texturering! Hör av dig om nåt är oklart! (Det är det säkert?) 9 ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
9
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Kämpar vidare med hjul problemen. Har avlägsnat vevstakar och ramverk för att endast behålla hjulen. Jobbat med Reset_XForm och CollapseAll efter råd från LAn. Hittade dessutom koordinat fel.....
Nuvarande resultat kan ni se på bilden nedan. Tröst i bedrövelsen är att hjulen nu rör sig riktigt (ingen propellereffekt), men hur skall jag få dem till att STÅ UPP?? Är det nån som upplever ett AHA nu? Alltså: Javisst detta fel beror på......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag tycker du skall göra hela drivningen som en egen "asset" av typ bogey och lägga en fästpunkt på rätt stalle i lokbody-meshen (se CCG!). Det blir lättare att bygga boggin rätt då. (detta är Trainz standard - speciellt om man har löpboggier också)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Äntligen fungerar bogeyn på E loket. Bockar och bugar,LAn.
Men, det är MYCKET som saknas på loket. Jag gillar verkligen J loket och har varit i kontakt med LAn, som villigt sände över sitt texture material. Även jag vill ha lite väderbitet utseende på E loket. Så nu blir dags att lära sig texture hantering. I GMax finns en "Merge" funktion dvs man kan hämta objekt från andra GMax projekt.Jag har utnyttjat funktionen ett flertal gånger. Det vore ju fantastiskt att importera detaljer från ett annat ånglok! Onödigt att uppfinna hjulet en gång till, eller hur? På bifogad bild har jag kopplat till en tysk tender bara för att kolla funktionen. Och bogeyn påE loket är nästan i rätt läge, men nu när man vet så är det en baggis att korrigera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Som jag också sa till lan, Det har blivit LOKalike. Fortsätt så!
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |