![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Ser ut som man får en anledning till (förutom Tottes mästerverk) att ev. hoppa på det "gammla tåget" MSTS.
Börar faktiskt lessna på Aurans Trainz, där "alla" äldre objekt som man användt (och VILL använda) i sitt ruttbyggande, slutar att fungera i takt med alla nya versioner som kommer.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej Dalle!
Ursäkta mig, börjar bli tjatigt om hur långt du har kommit med rutten. Med tanke på MSTS kom ju för snart 10 år sen. Det kan hända mycket då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Oj vad tiden går, ruttbyggandet har legat nere ett bra tag. Jag tittar dagligen in på forumet för att se vad andra gör. Trollhättanrutt är ju fantastisk, och alla fordon som kommit till Trainz sista tiden kanske man kan drömma om att använda via open rails???
Nåväl, sista månaden har jag i alla fall fått en liten omstart med Andra stambanan. Nu har jag gett mig på den allra största stationen, Kungsholm, som kommer att ha ett flertal bangårdar. I första skedet har jag börjat på Olsjö pendeltågsstation och driftbangård för pendeltågen, samt godsspåret och kombitermialen i Örsta skans. Från Olsjö fortsätter fyrspåret in mot Kungsholm Central och ett separat gods(dubbel)spår och två bangårdar innan spåren går ihop igen. De kommer sedan att dela sig mot en hamnbana resp ett fyrspår mot en stor driftbangård och rangerbangård, innan fyrspåret delar sig och det ena dubbelspåret ansluter till resten av rutten. Efter det är det "bara" en kort normalspårsbana, en kort smalspårsbana och en längre smalspårsbana kvar att göra... Nåväl, får man upp farten så går det ganska snabbt. Bilderna visar Olsjö och Årsta skans.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
De här ju toppen fin! Jag ramlade av stolen när du skrev 90 mil. Det är väldigt långt. Minst tio timmar körning.
Kul att du dök upp igen! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Jag är lite osäker på ruttens längd, det ser man väl inte förrän kilometerstolparna sätts upp?, men en provkörning i AE med normalt uppehållsmönster visar ca 10 timmar. Man kan alltså köra ett nattåg från Mölleborg på kvällen och komma fram till Svartlien på morgonen
![]()
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Trevligt bygge.
![]() Jag beundrar alla som orkar hålla på med MSTS RE. Jag hoppas verkligen att OpenRails kommer med en egen editor så småningom. Och ... äntligen ser jag vad som varit fel med alla orangea Rc-lok i MSTS. ![]() Dina Rc har den perfekta färgen. Mycket snyggt. ![]() Lycka till med fortsättningen. ![]() mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |