![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
I mitten och slutet av 40-talet fraktades dagligen isoleringsplattor (träull med cement som bindemedel) från Ånimskog i Dalsland. Dessa användes som isoleringsplattor i källartak i 50-talshus. Plattorna var, om jag minns rätt, 1X2 meter och 5 cm tjocka. Frakterna från fabriken till stationen pågick nonstop.
Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Arbetet med G och alla andra vagnar går framåt med god fart. Vi har nu ett 25-tal varianter på G som Bengan och Ekan gjort underbara texturer till. Varje texturgrupp får ha max 8 texturer (har jag bestämt) så idag har jag börjat en ny och där tänkte jag ha Bengans förträffliga textur av en ärrad G-vagn, här lastad med pappersmassa inför "screenshotingen"!
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lennart på semester, men projektet har inte avstannat för det.
Några kommande G-vagnar från Ekan och mig, som slumpas fram i olika texturegrupper. O.B.S. En del texturer, kanske gallras bort i slutänden.
![]() |
#4 |
|
![]()
Kan väl även visa upp lite reklamvagnar också.
Några påhittade och några som har funnits i verkligheten.
![]() |
#5 |
|
![]()
Tar väl ett gäng till.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
HEj!
SUPERSNYGGT ![]() Håller utkik på Download-sidan ![]() Hälsningar
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har en vagn på G med olika militärinredningar som inte är riktigt färdig men som snart borde bli klar, och då laddar jag upp den med.