![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Nu är du nog ute och "cyklar" Korvtiger?
![]() |
![]() |
#32 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-07-02 klockan 21:47. Anledning: skriver som en kratta |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]() Citat:
DVS Framhjul i ställ / Bakhjul i ställ/ framhjul... osv ? Underbara vagnar du har fått till!
![]() |
![]() |
#34 |
Veteran
|
![]()
Har jobbat lite med texturer och detaljer idag, och dessutom fått till en F6-variant med armécyklar. Förbereder ett antal olika inredningsalternativ till G-vagnarna som "commodities" att placera ut som andra laster - måste sätta mig in i queque-systemet i Trainz först.
![]() |
#35 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
helt underbart! man orkar knappt vänta tills man får placera dom på bangården och börja rangera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Helt underbara vagnar, fastnar dock mest för Cyklarna.
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
Gjort lite olika inredningar till F6-vagnen som kommer som laster av märket SALG (Svenska Armé Laster för G-vagnar). Det fattas några "bassar", "lottor" och "sjuksystrar".
![]() |
#38 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Lan! Jag tror du skall ligga lågt ett tag med Gui. Ska försöka söka i källor, kan kanske få napp.
Ordet unikt kan översättas till enastående. Det mest enastående i svensk järnvägshistoria torde nog vara skylten: 8 hästar eller 40 man. Nisse Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Veteran
|
![]()
All information mottages gärna! Jag tror att försvaret rekvirerade G och Giu från SJ och byggde egen inredning och satte upp skyltar och märkte vagnarna F6 (man undrar om det fanns F1 m.fl. också?). Kan du forska i detta vore jag väldigt tacksam!
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Skylten satt, vad jag minns, under litterabeteckningen och likt denna.
En reflektion: Hur omvandlade man godsvagnen från kupé med åtta häster till logi för 40 man - en märklig förvandling. Hoppas återkomma i ämnet. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Är du nattuggla Lan, så kan du gå in i länken härunder och svar. Är du morgontidig så går det lika bra.
Nisse http://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=index |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Lan: I länken jag skickade finns både bilder och ritningar. Bilden med skylten kan jag få fram med hög kvalitet. Om du vill ha den så skicka mig din epostadress. Jag testade ritningen genom Print screen och Photoshop. Det skulle kunna fungera.
Lycka till! Nisse (Nils Blid) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
SJ lämnar inga luckor!
![]() ![]() F1: Resgodsvagn, till grunden en Gs/G3 vagn (även övertagna med olika utséende) F2: (med underlitteror) Värmevagnar av olika slag t.ex.: F2a Ångvärmevagn (Fd Gs/G3) F2b Ångvärmevagn F2c: Ångvärme fd BJ F2d Ångvärmevagn F2e: Elvärme (Den känner vi igen... ![]() F2f: Ångvärme fd DHdJ F3a: Resgodsvagn F3: resgodsvagn, längre än F1 F4: Resgodsvagn Till grunden Gs/G3 F5: resgodsvagn, stålvagn http://www.jarnvag.net/index.php/vag...rsonvagnar/fv1 F6: G-vagn för cykeltransport F7: Specialvagnar, t.ex. radiomätningsvagn (till grunden C3d-vagn) förråds, kyl och duschvagnar för tåghem (till grunden F1 (fd Gs/G3) F8: Förtullningsvagn F8: Resgodsvagn, med en ensam axel på ena sidan och en boggie på den andra. F9: Resgodsvagn fd BJ
![]() |
#45 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Någon som har koll på, vilken färg Fyffes hade på sina vagnar. Kan dom ha varit gula som Chiquitas?