![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
nu är jag ju inte beta testare eller så men en kvalificerad gissning då dessa tåg var aktiva ungefär samtidigt som de orange y:1 orna och ser mycket lika ut med render och övrigt kan det itne vara så att de skall ha samma färg?Sj har ju haft förkärlek till att allt skall se samma ut i färgsättning tidigare iaf....även om allt nu är målat i guds alla färger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bengan och Ekan, bra att ni samarbetar!
Skall titta på strömavtagaren och A-vagnens texturinstallningar.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Att A-vagnen får en annan lyster i olika vinklar med stor sannolikhet på att reflectiontexturen är olika. Jag har anmärkt ett antal gånger på de där texturerna, så det skulle inte förvåna mig om han har ändrat på den ena och glömt att göra samma på den andra.
![]()
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kom och tänka på denna sida.
Där det finns två olika färgvarianter för GDG. S250 & 251. Bara att spara bild och suga upp färgen med sugröret i målarprogramet. Har för mig, att det var korven som har länkat till den tidigare. http://www.smj.org/prylboden/jarn_farg/prod_farg.php
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jahaa du, Ekan.
Bara lite info, så vi inte sitter och kör dubbelt. Jag har inte kunnat låta bli, att kladda lite till på henne. Har kört på, med den två-färgade varianten.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser kanoners ut
![]() Nä'rå. Tänkte koncentrera mej på den enfärgade, lite mer rödoranga varianten som jag har påbörjat. Avvaktar lite info från Lennart just nu, innan jag fortsätter. PS. Åsså "moderkakan", hehe ![]()