![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jajamensann - två eller tre gånger! Vad behöver du veta? Tänk på att jag är amatör-amatör.
Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Högerklicka på contentet som har missing dependencies och välj view dependencies. Skriv här vad det är för något kuid på det contentet som fattas eller har något fel.
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Dom här tio sakerna, behöver motorvagnarna.
Vilken av dom, saknar du?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ibland inträffar märkligheter. Den nedtankade filen "swe horn..." hade hamnat i fel mapp - min ryska istället för X 5! Tågsättet (imponerande) är på plats och Missing dependencies är tomt. Bengans bild fixade det.
En bra fråga till Korvtiger: Kan jag lägga till en mellanvagn? Då förvandlas nämligen Göteborgaren till GDG-Expressen för banan jag bygger. En fotnot: När BJ körde GDG-Expressen gick det historier om problem med kaffedrickning ombord; kaffet skvalpade över. VGDG-Expressen ansågs som mycket skakigt. Om det går att lägga till en mellanvagn så tappar jag visserligen restaurangdelen, men det gör inte så mycket - jag slipper sticka gaffeln i läppen. Stort tack till Korvtiger och Bengan. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Har testat X 5. Förmodar att tåget inte är moget för cab-körning. Tyvärr fungerar inte det viktigaste; det startar inte. Men ännu viktigare: X 5 fungerar .
utmärkt i Driver-läge. De e bare å åk. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Visst kan du lägga till en mellanvagn. Det fungerar inte annorlunda för det, men det blir inte riktigt GDG-expressen(littera X8), efter som den andra mellanvagnen på den inte hade strömavtagare, men visst går det att göra så ändå. Kommer inte ihåg om Lan skulle göra en sådan mellanvagn också.
Anledningen till att den inte startar kan vara att du inte fällt upp strömavtagaren (strömavtagarknappen, eller "1" på numpad-tangentbordet, kanske funkar på 1 över bokstäverna på tangentbordet också.) Cab:en är väl inte riktigt färdig, så ha inte för stora förväntningar på CAB-mode ännu. Lan ska upp och själv ta kort i en X5:a i sommar om han får tid, så att han vet hur han ska bygga.
![]() |
Taggar |
motorvagn, sjlittx5 |
|
|