![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 796
|
![]()
Kanske inte helt det svar du söker, men trigger vid vardera infart, med regeln att tåg X inte får åka ut på enkelspåret innan tåg Y passerat triggern. Detta gör dock att du måste ha en väldigt komplex plan över all tågtrafik redan från början, vilket kanske inte är det optimala.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 46
|
![]()
Att "trafikera den enkelspåriga streckan mer frekvent åt ett visst håll" ska inte vara några problem. Detta använder jag mig av på min lilla bana. Men att göra det under vissa tider... En lösning på detta skulle intressera även mig.
Det är synd att Trainz inte kan hantera det problem du nämner. Enda lösningen som jag vet är att som sagt gå halvvägs och skapa flera block åt ena hållet. Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
|
![]() Citat:
Problemen fortsätter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 46
|
![]()
Om jag nu förstår dig rätt så har du delat in sträckan i flera block och i båda färdriktiningarna. Detta slutar precis som du säger med att två tåg står nos mot nos. Men att ha flera block i en riktining fungerar. Alltså ett långt block i ena riktningen och två eller flera i andra riktningen.
Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 46
|
![]()
Enklare med en bild...
Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Vår lilla scriptguru jobbar som bäst på lösningen (eller väntar på 3dmodeller)
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ighlight=block finns sen förrut, ingen aning om hur den fungerar. Tanken är väl att http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15905 tar över skulle jag tro. lite ot: Det som inte svenolov har scriptat är inte värt att scripta (eller så har idéen inte funnits). Tack för alla underbara script!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 46
|
![]()
Jag var nog lite snabb att svara. Mekade en hel med detta för några veckor sedan o fick det att funka. Men inte med den grundsignalering som du använder. Där kan det bli nos mot nos. Vill minnas jag plockade bort insignalen i ena änden. Men det gav andra bieffekter i mitt fall.
Men testa gärna vidare. AI gör ju grovjobbet ![]() Mvh Leif |
![]() |
![]() |