![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
Medlem
|
![]() ![]() Citat:
![]() Oj sa jag det där ![]() Citat:
Men nåväl, den huvudsakliga anledningen till att "den nya modellen" (med överdriven ram mm.) uppstod var, som kan läsas tidigare i tråden, att jag körde fast helt och hållet eftersom mina ursprungliga ritningar inte var tillräckligt noggranna (skamlöst stulna från en modelljärnvägsbok) vilket ledde till att när jag försökte göra detaljer som inte fanns på ritningen (bromsar, upphängning osv) utifrån Mazz's enorma bildsamling stämde inte inte kartan med terrängen så att säga... Då är det bäst att utgå från teränngen och helt enkelt rita om kartan. Vilket jag då gjorde och såg till att göra den tillräckligt bra för att jag inte skulle villa bort mig igen Sen när alla detaljer är på plats tänker jag optimisera den mycket jag kan, även om jag i nuläget kan ta det rätt lugnt när du lagt polygonribban för svenska ånglok så högt ![]() När det gäller den där alfabetsfilosofin är jag inte riktigt med på noterna, men jag antar att du menar Littera. I så fall om du ska hålla dig till de första halvan så vill jag gärna förhandsboka Litt B eftersom det är det enda lok jag själv har någorlunda enkel tillgång att studera personligen (det står ett utanför konsum i vännäs ![]() När det gäller andra bokstäver får du gärna ta UVW... för de vill jag ogärna umgås med, nej vänta det var visst lok vi talade om, fel av mig ![]() Byta delar låter som en utmärkt idé som vi får spinna vidare på.
![]() |