![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bönan du kan kolla med MS-support
om du kan få "nedgradera" dej till XP ![]() http://www.microsoft.com/sv/se/default.aspx
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, det låter ju bra. Vad jag har undrat, är om man kan nedgradera en dator med förinstallerat Vista till XP utan att tömma hårddisken osv? Det är alltid så jobbigt att ta jättebackuper osv.
![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag undraR nu hur många år till kan XP få uppdateringar? Om uppdateringar till XP är slut, då blir Win 7?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej på er!
Liten rapport angående MSTS och Windows 7 Home Premium. Köpte ny dator för drygt halvåret sedan med Vista förinstallerat. MSTS och RW funkade visserligen fint på den men tröttnade snabbt på att allt var så trögt trots att jag skruvade på alla justeringar jag hittade. Installerade därför XP på den efter ett tag, kändes tryggt och bra. Nyfikenheten på det nya tog dock överhanden och därför inhandlades Windows 7 Home Premium och installerades på min tämligen nya maskin. Jag gör alltid nyinstallation, inga uppgraderingar här inte. Hittills funkar allt finfint trots att sjuans gränssnitt är väldigt lik Vistas. MSTS och RW är det inga problem med. AE, RE och MSTS Bin funkar så långt jag testat också helt utan problem. Peppar, peppar... ![]() Min slutsats så här långt: Inga problem med att köra MSTS med tillbehör i Windows 7 Home Premium. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Fast köper man OEM versionen av pro, så är den inte särskilt dyr: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=500024
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Funkar msts route geometry extractor med windows vista home premuim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja det gör den. Men posta i rätt forum!
![]()
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det var verkligen skönt att veta att Win 7 Home Premium funkar bra till alla simmen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
http://www.idg.se/2.1085/1.295719/wi...7-slukar-minne
edit Skit samma, jag tror fortfarande INTE att MSTS funkar på Home. Kanske det funkar, men dåligt i så fall. Skall man ha win.7 så blir det nog till att pynta upp den där extra femhundringen till PRO Men då måste man göra det på en gång när man köper sin dator eller ett nytt OS Inte en aning om support till XP, men några år till blir det säkerligen
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-02-18 klockan 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag får väl vänta några år till för att Win 7 ska klara av barnsjukdommar först. Kanske bäst så. Jag får nog uppgradera min dator vid lämplig tillfälle istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Hej Totte Har du uppgraderat till win.7 ännu?
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Hawk!
På stationär dator har fortfarande XP. Jag har Acer laptop med win7 och MSTS funkar bra. |
![]() |
![]() |