![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#27 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Eftersom jag missbrukar detta forum som en personlig loggbok (heter visst blogg idag) så kan jag ju berätta lite vad jag gjort idag: 1. Städat huset 2. Handlat mat 3. In på datorn - mejl från korvtiger med synpunkter på tendern - rättat till och skickat. (bl.a. kol- och vattentagningsanimeringar, texturförbättringar och allmänna småfel). Installerat STW-koppel[gett upp mina egna från GSJ-vagnarna - äntligen]! 4. Gjort ljudinspelningar av F-loket (youtube) och massa andra ljud - för senare bearbetning i Audacity[klippa och mixa]. 5. Käkat lite och kollat TV-programmet(normalsvensk sysselsättning) - inget intressant! 6. snickrat till gångbord och panna till F-loket: (bilden visar en 1700 polygoners förlaga till F-lokets panna(OBS ingen fallossymbol) som jag renderat ur olika vinklar för att ha som texturförlagor. Jag hoppas få ner det till 3-400 polygoner till slut[varje "pannband" är en något förstorad och starkt förkortad kopia av pannan{skall bort sen}]. Sotskåpsfronten är "svarvad{lathe} från en linje. 7. Tagit välförtjänt "timeout"! PS: gmax kan ju inte rendera? Men det finns ett underbart tyskt program "Hardcopy" som är gratis och duger precis lika bra! DS.
![]() |