![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Jag har funderat mycket på det där..
Jag vet ex att några av de medföljande objekten när LOD var nytt, så försvann vitala delar (ex handtag) mkt snabbt ca 1-2 vagnar bort, vilket gjorde att det i princip bara fanns en cylinder kvar på en platta.. Det är beror på vad det är förnågot vilken modell av lod man behöver. ett exempel skulle kunna vara en telefonstolpe Den yttersta lod:en skulle enkelt kunna bestå av 2 st plane som blidar ett kryss (som de första träden) och om man kommer ytterligare lite närmre, så skulle man kunna använda tex 6 sidor på själva stolpen Om man är riktigt nära så typ 20 sidor för att få den extra rund och fin. Det som jag tycker är absolut viktigast är att modellen inte ska förändras att om man har ett "väldetaljerat" (tresidigt ser ut som " [ ") så är det 12 plolygoner om den bara ska vara kantig, ska den vara rund tillkommer fler.. och detta skulle enklare ersättas med en plane som har en bild av handtaget på sig.. Det är bättre än om det skulle försvinna.. Jag hänger däremot inte riktigt med på B & C B, enkast är väl att efter en viss nivå börja ta bort saker som inte syns, eller göra dom enklare. säten/bord osv kanske inte behöver vara kvar på över 100m håll, för då kanske inte dom detaljerna går att utskilja tror det är du som gjort personvagnarna med gardiner i (som är veckade). dessa skulle efter typ 20 m lätt kunna ersättas av en platt gardin C, Ytten är väl ett eget objekt? denna visas bara när man väl är i hyttläget?
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |