|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Kör du 2 timmar i sträck då, eller pausar du lite då och då?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Ja, normalt sett är det 3-5 minuters stopp på varje station för IC-tågen i Italien, men här blev det lite jobbigt eftersom jag var sen till Bologna. Men annars tar jag paus då och då.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Nej men jag menar om du pausar spelet och går ifrån datorn?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Nej, det gör jag normalt inte medans jag kör. Om det inte händer nå´t viktigt alltså. Tycker det sabbar känslan lite att pausa i onödan...
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Del 3 Florens - Rom Ja, då har jag kört vidare till Rom efter 30 minuters uppehåll i Florens. Detta var den enda del av streckan där jag körde på höghastighetsbana. Här måste tåget verkligen konkurera ut flyget, med tanke på den korta restiden! Denna bana var världens första höghastighetsbana när den invigdes 1977, och den enda i Italien som är elektrifierad med 3 kv spänning. Därför kan den också trafikeras av vanliga tåg. Med dagens standard är banan relativt kurvig för att vara en höghastighetsbana, och därför används tåg med korglutning. Höghastighetstågen mellan Florens och Rom kör utan undantag non-stop. Tåg: ETR450 Pendolino tiovagnarståg med korglutning. Kort om tåget: ETR450 är det första Italienska tåget med korglutning, och började utvecklas av Fiat på 1970-talet, för den nya höghastighetsbanan Rom - Florens, men började inte serietillverkas fören 1987-92. Tåget designades med sin flygplansnos enbart för utseendet. STH är 250 eller 200 km/h om korglutningen är avstängd eller trasig. Max lutning är 8 grader. Tågtyp: Eurostar Italia AV. Tågnummer: 9405 FRECCIARGENTO. Restid: 1 timme och 33 minuter. Avgångstid: 10.40. Ankomsttid: 12.13. Sträckans högsta hastighet: 250 km/h. Och så bilderna, kommentera gärna! Bild 1: Tåget står redo i Florens. Bild 2: Vy från hytten ut från stationen. Bild 3: Jag tittar in i förstaklassvagnen. Bild 4: Vi rullar ut från stationen. Bild 5: Detta är en av de många tunnlarna på streckan... Bild 6: ... och det här är en av tre djupa bergsskärningar. Linjen är verkligen platt, trotts det bergiga landskapet! Bild 7: Vi åker förbi Roma Tiburtiana, Roms stora station för passerande tåg. Bild 8: Vi är framme på Roma Termini, tåget står på spår 12. Nästa del blir Rom - Neapel, och som jag har sagt, kommentera gärna!
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
Snygga bilder!
Alstom verkar vara stora i Italien!
Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-01-14 klockan 19:33. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Nja, så är det nog faktiskt inte. ALSTOM är stora i Frankrike, VÄLDIGT stora. Just det här tåget är vad jag vet det enda i Italien som de har konstruerat. Däremot har det moderna ETR500-tåget vissa likheter med vissa modeller av TGV, som ALSTOM har konstruerat. Men nästan allt i Italien är inhemska konstruktioner, utom vissa av de nyaste motorvagnstågen, som är byggda av Bombardier (nära släkting till Regina för övrigt).
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Du har aldrig flugit longhaul online på IVAO eller VATSIM, va?
Har gjort ett antal flygningar Europa-USA i realtid, med NATs, positionsrapporter osv...![]() Ont: Bönan! Riktigt bra tråd, jag gillar det här. Bra med lite berättelse till bilderna, historia och information om var och vad du kör för något, det gillar jag!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2010-01-14 klockan 18:30. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Citat:
...) när jag står still på stationer. Dock fanns inga förbindelser mellan Florens och Rom som hade stopp på några stationer (utom regionaltåg som tog över 4 timmar...) så det här var en ganska "seg" strecka... Men sen blir det roligare, till Neapel blir det InterCity, med tre stopp på vägen, och därifrån InterCity Notte (nattåg) till Reggio di Calabria, med många stopp på vägen (lång strecka, tar 5 timmar, ungefär tror jag).
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Kanske om det är London - Oxford men inte på tyska t.ex
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Citat:
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|