![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu testade jag att köra ett IC, som endast stannade på Ömål för att sedan försvinna ut på Stambanan.
Det var ju riktigt kul, så jag funderar på att bygga ut en stambana också, där spåren viker av i mellan Ömål och Slageberg. Vad tycker ni om det? En dubbelspårig sträcka med typ 20-30 min mellan varje station? i 100+km/h
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Gärna det, det är min typ av bana! Gärna någon strecka med STH 160-200 också...
![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ja, det där med Stambanan låter som en rolig sak. Jag tycker också det skulle vara kul med lite högre STH, till exempel 160-190.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Detta är just varför jag inte gillar stambanor och stora städer (att bygga alltså).
För jag är kass på att bygga städer! ![]()
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, den blev kanske inte helt fel ändå? Rätt nöjd nu faktiskt
![]() Tar ca 6 min att köra mellan Ömål och denna station. För att komma till Bergslagsbanan måste man växla av från stambanan. ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Ser helt klart bra ut, men jag tror att det skulle bli ännu bättre om du slutade att brusa sönder bilderna.
![]() |
![]() |
![]() |