![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Alltså borde det fungera jättebra för X5 som det fungerar default, efterssom det bara är ett fordon i settet som har strömavtagare. Om det sedan är där föraren sitter borde väll inte spela någon större roll.
Eller har jag missat något som gör att man måste specialskriva script för detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Detta är också helt rätt konstaterat, du har heller inte missat nåt. Men om du har två M vagnar i settet blir det problem. Likaså om du har ett tåg med 2 st Rc lok, t.ex. ett i vardera ände av ett tågset. Det är just detta som jag har en generell lösning på, tror jag.
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det skulle ju vara väldans trevligt om det gick att styra strömavtagarna separarat i ett tåg med ex.vis 2 Rc-lok.
Oftast när loken går i mult har ju det främre loket den främre phanton uppe och det bakre den bakre dito. Idag är det ju omöjligt i Trainz, då båda fäller upp "samma" phanto.
![]() |
#21 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
EDIT: Jag vill inte förstöra denna tråd så det här specifika ämnet fortsätter här, där det en gång startades av Bengan: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...360#post197360
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-11-18 klockan 23:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Jag har fått använda mig av bilder som Hans Naess varit vänlig att låta mig använda. Med lite fixande i Corel PP kan dom användas som backdrops i gmax - underlättar att få saker på rätt plats! T.ex. fronten (som ju inte är helt lätt att stuka till:
Så här ser en s.k. bedagad skönhet ut!
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
Jag har äntligen hittat mina gamla bilder (1979?) från vagnuppställningsbangården i Göteborg. Till skillnad från bygget av X7 kan nu alla vara med och ha synpunkter!
Sista bilden kan möjligen vara nästa projekt - men det är långt dit! (delar upp på två inlägg)
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
fortsättning (2 bilder).
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
Har inte så mycket tid för X5 just nu, men gör några polygoner då och då:
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
I väntan på script och hyttbilder till X7:an har jag snickrat lite till på X5:an (texturarbete och "reset X form" mest. Sen gör jag en "clone" av någon enkel byggnad och använder för att sätta ut X5 i landskapet (detta rekomenderar jag varmt - spar massa jobb senare!).
Så här såg det ut:
![]() |
#27 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
wow ser jätte bra ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
Tackar!,
Har rättat till dom småfel jag såg (såg ni dom med?):
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det ser verkligen bra ut! Texturen har du fått till riktigt bra!
![]()
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
I väntan på bilderna på X7:ans hytt har jag jobbat vidare med X5 A-del. Laddar upp lite bilder så ni kan se vad som händer i verkstan. Vänstersidan har åkt till höger, ett gott råd:
"HA ALDRIG SELECT AND MOVE PÅ NÄR NI KLICKAR PÅ NÅGOT!!!!!!" (Ok, lättfixat men retligt). Bilder på X7-hytten kom just så nu får X5 vila ett tag!