![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
allt mitt harvande med Säröbanans vagnar och ett lok, alla byggnader och annat börjar ge resultat. Jag arbetar nu relativt obesvärat i gmax. Skall försöka förklara min teknik nån gång men mycket bygger på att rita "line, rectangel, arc - figurer och sedan göra en extrude, följt av olika "boolean" operationer. Och naturligtvis "affect Pivot-align to world" och byggarens "Räddare i nöden" - "Reset X-form". Vertexförflyttningar skall vi inte tala om:
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
oh vafan
![]() Vilka tycker att lan ska bannas från forumet på grund av de fina modellerna?
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Snarar då för språket. För jag fattar ingenting. rita "line, rectangel, arc - figurer och sedan göra en extrude, följt av olika "boolean" operationer. Och naturligtvis "affect Pivot-align to world" och byggarens "Räddare i nöden" - "Reset X-form". Vertexförflyttningar skall vi inte tala om:
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Skall kort berätta varför X5! Jag skulle besöka min syster i Stockholm (måste ha varit 1953) och fick åka med "Stockholmaren"=X5 från Göteborg, dessutom hade syrran ordnat så att jag fick sitta på plats nr 1 bredvid lokföraren - gissa hur man mådde!
1958 såg jag två seriekopplade X5-set (Scandiapilen) passera järnvägsövergången vid Mölndalsbro i full fart på väg mot Malmö, vilken syn!!! (obs, detta var innan jag började dricka pilsner så jag kan inte ha sett dubbelt, häpp). Allt för nu: