![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Är det någon bra ide att skaffa Trainz Railway / Railroad Simulator 2006 PC New Sealed för 75 spänn inkl. frakt.. I dag har ja bara den äldsta versionen. Höll ju på lite med den för rätt många år sen, men nu känns den lite mossig ![]() Risken är ju ganska stor att det blir hyllvärmare som det flesta jag har i spelväg..., men 75 spänn e ju ingen förmögenhet Nu när 2009 finns....( kostar 329 på discshop.se)
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
För bara 75 kr hade jag inte tvekat en sekund. Ladda ner tunnelbanan och C20, eller rutten Ostalgie_II från DLS och kör ett polskt EU07 med ett IC-tåg i kroken (polska lok och vagnar finns under Download Tabor här), då kan vi snacka körupplevelse som heter duga!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack har köpt det nu, på eBay ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Får jag retas lite med dej
![]() Eftersom jag skrev att jag inte brydde mej om ditt MSTS-engagemang (vilket nog berodde på att min glappkäft verkligen hade halkat ur led, hoppas verkligen att du godtog min ursäkt), så lär väl kanske inte du bry dej om mitt svar ![]() ![]() Nu såg jag att du redan har gjort affär, men tänkte mest bara berätta att jag köpte mitt TRS2006 på Julabutiken här i S-vall för snart 2 år sen för 99:-, och då fick jag frakta mej själv för att handla det. Jag hade 0 koll på tågsimulatorer, och det får väl närmast betraktas som ett slumpköp att jag handlade, skivan låg nämligen först i raden av kanske 200-300 rea-skivor (vem vet, hade det stått en MSTS-skiva där så hade jag förmodligen kört på Tottes Trollh.light i dag). Tycker själv att det var ett av mina bästa fynd jag har gjort, dels får man släppa lös leksinnet (trots att man är nyss fyllda 50 pannor) och tågintresset, med drömm om att bli lokis, det har man ju haft sen man var liten grabb, och det här är väl det närmaste lokförare man kommer. Spelet har i alla fall gett mej massor av roliga timmar (förutom div. gliringar från tanten ![]() ![]() Så får du bara en bråkdel lika kul som mej (om du nu inst. det), så må det ju vara värt 75 riksdaler alla gånger. Hela det här inlägget är väl egentligen att betrakta som onödigt eftersom att du redan handlat, men jag tyckte att jag skulle passa på att utnyttja chansen och visa att "glappkäften" inte bara kan vara dryg ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Närå, de gör inget ekankal, du får gärna "glappa" ![]() Var det Trainz 2006 som du har? Jag tror att jag kanske tar en runda med detta innan ja börjar med RW, Trainz är ja ju iaf. lite insatt i, även att bygga...,fast man har ju glömt allt nu.... ![]() man börjar bli en aning gammal och minnet hänger inte med riktigt längre.. ![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Jag har även köpt TS2009, men kör mycket med TRS2006 ändå. Hehe, man känner igen sej med det där om gammal och minnet, och det värsta är, att det blir väl inte bättre heller. Men med lite tur så har man väl snart glömmt det också, att man har dåligt minne, och då är ju det problemet löst ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Kul Hawk.
Att du ger Trainz en ny chans. Mycket har hänt, sen första versionen (du har säkert sett Ekans bilder, tycker att TRS2006 gick om MSTS, när hans bilder dök upp) och TRS2006 till 75 riksdaler med frakt, måste ses som ett kap. När du får hem TRS2006. Glöm inte, att ladda hem uppdateringen. Den ska helst, installeras direkt efter instalationen utav TRS2006 på orörd installation. Du finner mer info, på länken nedan. Om du låter Google översätta sidan, så får du en rätt bra översättning för en gångs skull. Till och med jag fattar. http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=80 i länken nedan, där kan du ladda ner uppdateringen. http://www.auran.com/TRS2006/index.php EDIT: Sista länken, gick inte att direktlänka med. Finns till vänster i mitten. (grönt) Downloads, sen hittar du servicepack där.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2009-10-01 klockan 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Hej
Bussigt av dej Bengan att hjälpa mej, en "gammal MSTS-are" ![]() Ja behöver verkligen få en del tips, nu när ja ska installera Trainz 2006 Det har inte kommit med posten än. Vet du om man kan köra det på en 16x10 skärm?