![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! När det gäller att byta hytt, tex på ett Rc-lok, så måste loket ha den funktionen. Det fínns ett program för att göra bakåthytter på banbyggarna.se.
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag laddade ner en uppdatering till knubbsälens Rc-pack här på forumet. I readmen så står det att bakhytt finns, men jag kan inte byta...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Ja, det var jag som gjorde den... Står tåget HELT still? Annnars funkar det inte... Tryck "1" så ska det byta hytt!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ok, ska testa. På tal om HELT still så kan jag inte flytta tågen, de står helt still vad jag än gör, det är bara Hectorrail G2000 och reginan som jag har lyckats att sätta i rörelse. Och så är det en sak till, den vita remsan med gaspådrag i procent, bromstillsättning m.m. Syns inte på reginan, varför då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
När man ska köra ett tåg, så måste man tänka på följande:
- Körriktningen måste vara vald på "Frammåt/Bakåt". - Pantografen/Strömavtagaren ska vara uppe mot ledningen. (Undantag om det är dieseltåg förstås.) - Gaspådrag måste vara på 100%. - Bromsreglaget (om det finns ett sådant) måste vara på "Released". - Ifall du har nödbromsat ett tåg, så "låser du upp" tåget genom att trycka på CTRL + Z. Varför inte alla kontroller och sådant syns i hytten på Reginan är för att den bara är en beta. ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-09-18 klockan 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ps. hur kommer man till bakhytten?? Ds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej! Sök i forumet nästa gång eller titta på svaren som Bönan, jag Mazz och Totte skriver! Svaret finns tidigare i denna tråd. Här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=14
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |