![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Vet ej hur långt du har kommit men:
1. Gå in i Gmax material editor (den röda kulan med schackrutig top) 2. Tryck på new, välj standard material 3. Öppna rutan maps och tryck på none-knappen på diffuse-color raden. 4. Välj din textur 5. Markera objektet du vill ha texturen på bredvid rutan 6. Tryck på apply och sedan show map in viewport (den blå/vit rutiga boxen) Sedan måste man göra en sk UVW-mappning för att alla texturbitar ska hamna rätt. Denna tutorial visar detta: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...tockTutTRS.htm Från punkt 6 dä texturerna kommer och sedan börjar man UVW-mappa efter punkt 7. Har du problem så är det bara att säga till! ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |