Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-29, 10:59   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Vet ej hur långt du har kommit men:
1. Gå in i Gmax material editor (den röda kulan med schackrutig top)
2. Tryck på new, välj standard material
3. Öppna rutan maps och tryck på none-knappen på diffuse-color raden.
4. Välj din textur
5. Markera objektet du vill ha texturen på bredvid rutan
6. Tryck på apply och sedan show map in viewport (den blå/vit rutiga boxen)

Sedan måste man göra en sk UVW-mappning för att alla texturbitar ska hamna rätt.
Denna tutorial visar detta:
http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...tockTutTRS.htm
Från punkt 6 dä texturerna kommer och sedan börjar man UVW-mappa efter punkt 7.

Har du problem så är det bara att säga till!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009