![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Snyggt.
Har kanske missat detta men är detta ett bygge i 06 eller 09 ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Snyggt...
Andreas detta är i 09. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Mycket snyggt!
Gillar att du har en massa detaljer i och runtom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
tackar för alla komplimanger
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
lite nya bilder den första och andra är på länsväg 107 och lite av regementets fordon på tåg... även med regementet i bak grunden samt lite av pertolium centralen...bild 3 petrolium kajen och bild 4 lastningsplats för diesel/bensin till tåg och lastbil bild 5 det halv färdiga regementet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
oj grävmaskinerna finns på dls "excavator" gubbarna på http://www.trainzdepot.net/infusions...ad.php?catid=2
http://www.amazingmike.nl/html/utc/o...dex_other.html här finns en del av tågen bland annat de för kontaktledning och även här http://www.patricia-trainz2004.ch/te...&id=84&lang=en http://www.ptram.eu/download.php?page=down&kategoria=4 kontaktlednings lastbil finns här dock ej inte den som är rälls gående bara den som står på andra sidan vägen den sidan där den finns är nere tyvr |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Vill detta seja att man måste ha 09, eller kan man använda banan även på 06? Jag är ganska förvirrad ang. alla olika versioner av TS, vad är kompatibelt med vad osv. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
jag tror att är det byggt i 09 måste man använda 09 är det byggt i 06 funkar det även i 09 om jag har förståt rätt. 09 är gjort så att man kna bygga mindre och mer detaljerat det funkar inte i 06
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Att du är förvirrad Hawk, det förstår jag. För det är rena rama djungeln med alla olika Trainz-versioner. I configen för objektet. Så finns det en rad som heter Trainz-build. För TRS2006, så är Trainz-build 2.5 och med SP1, så är det 2.6. Det mesta utav materialet, som är gjort före TRS2006 och som har Trainz-build 2.6 och neråt till 1.3 fungerar i TRS2006. Men mycket utav detta material, kommer att få en massa röda utropstecken i CMP. För att materialet inte är riktigt anpassat för TRS2006, men fungerar i regel ändå. (allt uppåt 2.7, 2.8 och 2.9 fungerar ej i TRS2006). Godkända Trainz-Build version tal; Trainz-build 1.3 för Trainz SP3 Trainz-build 1.5 för Ultimate Trainz Collection Trainz-build 1,6 för Ultimate Trainz Collection SP1 Trainz-build 2.0 för Trainz Railroad Simulator 2004 Trainz-build 2.1 för Trainz Railroad Simulator 2004 SP1 Trainz-build 2.2 för Trainz Railroad Simulator 2004 SP2 - Passenger Pack Trainz-build 2.3 för Trainz Railroad Simulator 2004 SP3 Trainz-build 2.4 för Trainz Railroad Simulator 2004 SP4 Trainz-build 2.5 för Trainz Railroad Simulator 2006 Trainz-build 2.6 för Trainz Railroad Simulator 2006 SP1 Trainz-build 2.7 för Trainz Classics 1 & 2 Trainz-build 2.8 för Trainz Classics 3 Trainz-build 2.9 för Trainz Railroad Simulator 2009 Har man både TRS2006 och TS2009. Så kan man öppna upp configen på ett objekt från TS2009 och ändra Trainz-build från 2.9 till 2.6 och sedan installera objektet i TRS2006. Detta borde gå med banor också (ej provat). Men då måste man nog även leta reda på alla objekt, som ingår i banan och ändra i configen på dom som har högre Trainz-build än 2.6.
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Tack för din förklaring. Då undrar jag om man har nån nytta av att skaffa ett gammalt TRS2004, tänker mest på att man kanske får en del objekt och rutter? Puh Jag vete sjutton vad ja ska göra, kanske ingen ide att lägga in den där 75 kronors-spelet( 2006), eller om man rent av skulle köpa 2009, så att man vet att allt funkar från alla äldre versioner, eller det kanske de inte gör !!!....svårt detta ![]() Men OM ja lägger in 2006 och den där uppdateringen, kan ja då bara ladda hem gammalt material??, ja är väldigt osäker på va ja ska göra.... Ja va hemma hos en bekant som har 2009, men "gudars skymning" va krävande de spelet var.! Kan tänka mej att de kräver ÄNNU kraftigare dator än vad RW kräver, för att få fint flyt, även om inte allt är på max. Testade med 5000 meter synligt, då blev det en långsam dia-visning.. ![]() Inget kul att det ska krävas en ren "monsterdator" för typ 20 K, för att få lite flyt. Är det bättre flyt i 2006, än i 09?, då menar jag om man har en skaplig dator med dual-core mm ![]() Edit: Min bekant har mycket bättre dator än va jag har. Jag har ju en gammal AGP plattform, fast med dual-core (AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,2GHz 939 ) och ett ATI 1950pro 512 och 2 Gb minne DDR. Jag köpte prollen strax efter det kraftiga prisfallet, från 6000 K, hösten 2008
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2009-10-04 klockan 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() någon som kan kommentera mitt inlägg,angående frame rates vs dator Någon borde väl veta något?
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kruxet är att det finns flera inst.alt i TS2009, ex 5m grids mm som gör det svårt att gämföra sådär rakt av.
![]() |