![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Fråga angående textur för KRS.
Texturen för TS2009 är i jpg-format. Är det samma texture, som används i KRS. Kan vara bra och veta. Håller på och kladdar lite på Jannes GreenCargo-texture och har målat om taket + lite smådetaljer kvar, så att det ska efterlikna Kermit Rc2 1082. Om det är samma texture och i samma format. Så skulle man ju, kunna ladda upp dessa ommålningar någonstans på forumet. Sen får var och en, själva ladda ner dessa och stoppa in dom på sin rätta plats i respektive spel. Dom som inte har köpt Rc-loket. Bör ju inte ha någon nytta utav dessa texturer, såvida inte någon börjar sprida Rc-loket vind för våg.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
![]() Citat:
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Det går dessutom inte bara att konvertera rakt av från en jpg-fil. RS/RW använder alpha-lager och transparans i filerna vilket inte finns i jpg-formatet. Visste inte att jpg används i Trainz och då undrar jag hur man har löst transparans? En separat fil med alpha värdena? /Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Men dom övriga är i tga. Bifogar två krymta bilder av texturerna från TS2009. Har krymt ner dom, från 1024x1024x24 till 400x400x24. Den nedre bilden. Har jag byt format från tga. till jpg. för att kunna ladda upp här på forumet. Den har formatet 1024x1024x256. Om detta nu stämmer, har aldrig sett 256 på slutet tidigare. Bara 24 eller 32, men ej 256.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Okej, då är det ingen större skillnad, tga-filerna har ju alpha-lager.
Förutsatt man utgår från samma 3D-modell med oförändrad mappning av texturen handlar det enbart om att överföra filerna till lämpligt format för respektive. /Anders |
![]() |
![]() |