![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Jag tog en grön sist jag var över sundet, men nej.... Dock har båda ju banne mig lyckats med PR-biten! Tacka vet jag allt från Tjeckien. Där brygger de Öl. ![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-07-06 klockan 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Staropramen på flaska... Annars kan det kvitta.
![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tack Simon...
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
I Tyskland brygger de ju efter en renlighetslag, vilket förbjuder tillsatser i ölet. Samt att ölet endast får innehålla malt, humle, jäst och vatten. Inga tillsatser av ex socker, frukt osv. Jag tror de brygger efter liknande traditioner i Tjeckien.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Hittills har jag inte smakat någon dansk god öl (de båda flaggskeppen Carlsberg och Tuborg är inget annat än blaskiga), men Sverige har ett och annat guldkorn måste jag säga. Mariestads export och Mariestads prima lager är två personliga favoriter.
![]()
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |