![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Nu har jag läst den här tråden flera gånger... Men jag har fortfarande inte hittat någon länk eller en antydan till att dem här underbara signalerna finns att ladda ner.Har jag missat någonting eller är det så att man inte kan ladda ner dem än?
|
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är bara ett script som finns. Bilderna är på en demosignal och på Tomas signaler som han inte har släppt. Svenolov har väntat i flera år på att någon ska bli klar med sina signaler, men det händer aldrig därav att det hela stannat av.
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! hur går det med signaler det skulle va kul med en liten lägesrport ?
gubben50 --------- John.P |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! jag undrar hur det går med arbetet av signalerna ?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Som Jag sagt förut, signalskripten är färdiga för bruk sedan länge. Den skarpa versionen kommer med TS2009 SP2. Jag kan inte göra mer än så. Det är upp till var och en att använda skripten.
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fråga.
Någon som har börjat att göra signaler. Börjar tycka, att Svenolov har väntat länge nog. Känner själv samma sak, när nu Sven har haft skripten färdiga så länge. Har själv tummen mitt i handen, med Gmax. Men funderar på att göra ett försök iallafall, om nu ingen annan redan har påbörjat det hela. Men om jag har förstått det hela rätt, så är Gmax inte lämpligt att användas för TS2009. Stämmer detta? Isåfall, någon som känner till ett lämpligt gratis-program för ändamålet?
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Jag har så smått börjat fixa modeller till signalerna... eftersom det verkar ha avstannat för andra. Men...
- Jag är inget vidare på texturer - är det någon som kan fixa dem eller rent av sitter och trycker på bra texturer? (även baksidor etc)- eller ännu bättre, själv kan göra tapetseringsjobbet om jag levererar modellerna? - Jag har någon gång hittat en sida på nätet, som beskrev bredd/höjd/djup/diameter och placeringsregler för huvudljussignaler från 1970-talet. Jag hittar inte den sidan igen och vet ju ändå inte om dessa mått stämmer för moderna signaler. Känns det OK att jag uppskattar måtten? - Jag hade också tänkt mig stopplykta, repeater och andra signaler. Vilka önskas? Tyvärr befinner jag mig dygnets alla 24 timmar på ett barnsjukhus. Det blir bara när jag nattvakar, som jag får tid att modellera lite. Alltså lär det ta ganska lång tid att leverera. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag kan svara på din tredje fråga.
Citat:
EDIT: Hittade några mått på signaler anno 1941. Vet inte om dessa mått gäller idag. http://www.ekeving.se/si/pf-aldre/aldre-besked.html
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-06-23 klockan 14:11. |
|
![]() |