![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Kamerorna är väldigt lika, men en skillnad är att D60 har 10,2 megapixlar och D40 har bara 6,1 sen så vet jag inte så jättemycket skillnader mellan dom, men eftersom priset inte skiljer sig så mycket tycker jag att du borde köpa en D60 eftersom den är nyare och eventuellt har lite fler funktioner (?) men om du kollar på Mediamarkt nu kan du köpa en D60+18-135mm objektiv+originalkameraväska+minneskort för under 6000 vilket är riktigt bra.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Tack alla för hjälpen med tips om kameror. Uppskattas jättemycket.
![]() ![]()
Kommentera hjärna mina bilder, då det kan bli lättare att veta vad man ska bättra på. Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur - Vem är inte det? Papafobi - Rädsla för påven - Bättre det än avven. Macrofobi - Rädsla för långa väntetider - Inget för SL-trafiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
Alltså, hittar du (100) en D40 till bra pris är det bara att slå till. Dock tycker jag att det verkar som om du söker en lite mer avancerad kamera eftersom du vill att den ska passa även när du blivit lite mer erfaren. En kamera i segmentet avancerad insteg verkar passa dig bättre och där känner jag bara till till Nikon D80/D90 och Pentax K200D som klockrent passar i det segmentet. |
|
![]() |
![]() |