![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Tidigare ssg
|
![]()
Varför måste jag göra som alla andra? Jag visade min protest på mitt sätt genom att göra detta. Jag tycker bara som sagt att det var rent trams och visade det genom att göra som jag gjorde. Vet dessutom att jag inte var ensam med det.
![]() |
#47 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Rent trams är väl att tända alla lampor? Ok om man inte släcker men det gör ju knappast saken bättre att tända allt. Det är ju inte så att wwf bryr sig..
![]() |
#48 |
Tidigare ssg
|
![]()
Tycker jag inte. Earth hour i sig var ju en slags protest mot miljöförstöringen. Att tända lampor var min protest mot Earth Hour och deras sätt att förbättra miljön som enligt mig är verkningslös. WWF i all ära, men detta stöder jag inte.
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
En grej som var bra var ju att man sprade lite pengar på det om man gjorde det
![]() Men för att det ska bli någon skillnad måste man släcka alla lampor rätt ofta. 1timme på ett år tror jag inte räcker men men.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Det jag sa om Citybanan var också bara ett exempel, men jag tycker att det har tagit lång tid från att idén skapades till byggstarten. Om du tycker att Sveriges regering är så snabba på att fatta beslut om höghastighetsjärnvägar så kanske du kan förklara varför Sverige ligger 20-25 år efter när det gäller höghastighetsjärnväg. Det kommer ju inte ens vara färdigbyggt förrens på 2020-talet. Och att dom nu bromsar upp det ännu mer med att "det är viktigare med bilvägar" gör ju inte att miljön blir bättre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]() Citat:
Vad fasen tjänar man på att protestera mot det? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
STW-member
|
![]()
Då är vi två som delar samma uppfattning.
![]() |
#56 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Fast hur tror du det hjälpte? Det ända som kanske hjälpt är att du har känt att du protesterat och då är det ju precis samma för de som släckte sina lampor...
![]() |
#57 |
STW-member
|
![]()
Exakt, och det är väl poängen. Att var och en får ha sin åsikt och göra som de vill.
![]() |
#58 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Känns inte som vi kommer komma någonvart i denna tråd så den kan ju lika gärna låsas...
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tidigare Krille400